کد خبر: ۶۶۴۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

آمار ۷ ماهه تیراندازی در نیویورک از کل سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت

مقام‌های نیویورک تایید کردند که از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، آمار تیراندازی در این شهر از کل سال گذشته بیشتر بوده‌ است.
آمار ۷ ماهه تیراندازی در نیویورک از کل سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

در فاصله ژانویه تا دوم اوت ۲۰۲۰، شمار تیراندازی‌ها ۷۷۷ مورد بود، در حالی که در کل سال ۲۰۱۹ این تعداد ۷۷۶ مورد بود. این آمار را روزنامه نیویورک پست منتشر کرد و سپس از سوی اداره پلیس نیویورک تایید شد.

این رکورد زمانی ثبت شد که شنبه شب مردی را که گلوله خورده بود به بیمارستان لینکلن در محله برانکس در شمال نیویورک رساندند.

جوزف گیاکالون، گروهبان بازنشسته اداره پلیس نیویورک و استاد حقوق جنایی به نیویورک پست گفت: از این به بعد وضع بدتر می‌شود. با ادامه تیراندازی‌ها، تلافی هم ادامه خواهد یافت. این دور بسته‌ای است که اداره پلیس نیویورک تلاش زیادی در کاهش آن داشته اما دیگر چنین توانی ندارد و در برخی موارد، تمایلی هم ندارد.

در ماه‌های گذشته و در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، چند شهر بزرگ سراسر آمریکا شاهد افزایش جرایم خشونت‌بار بوده‌اند.

هرچند انگشت گذاشتن بر علت دقیق افزایش جرایم خشونت‌بار دشوار است، کارشناسان می‌گویند که محدودیت‌های رفت‌وآمد ناشی از همه‌گیری، بیکاری گسترده و خشم فزاینده نسبت به خشونت پلیس ممکن است در این میان نقش داشته‌ باشند.

کیشا لانس باتمز، شهردار آتلانتا، اوایل این ماه و در پی خشونت‌های آخر هفته گفت: به نظر من، این اوج نومیدی در آمریکا را نشان می‌دهد.

در شهر پورتلند ایالت اورگان که مرکز تظاهرات در هفته‌های اخیر بوده بنابر گزارش اداره پلیس این شهر در ماه ژوئیه ۱۵ تیراندازی یا چاقوکشی مرگبار اتفاق افتاد.

شیکاگو هم شاهد افزایش جرایم خشونت‌بار بوده‌ است. بنا به آمار اداره پلیس شیکاگو در شش ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰ در این شهر ۳۲۹ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سال گذشته در مدت زمانی مشابه، ۲۴۶ نفر کشته شده‌ بودند که این آمار حاکی از ۳۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین