کد خبر: ۶۶۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۹
عضو شورای شهر همدان خبر داد:

خروج وکلای انتخابی از پرونده مرگ مشکوک پزشک جوان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وکیل داوطلب پرونده مرگ مشکوک «دکتر زهرا بنی‌یعقوب»، اعلام کرد با ورود شیرین عبادی به این پرونده وکالت داوطلبانه او لغو، و پرونده به ایشان واگذار شده است.

به دنبال مرگ مشکوک زهرا بنی‌یعقوب، که گفته می‌شود در بازداشتگاه نیروی مقاومت بسیج در همدان خودکشی کرده است، «مهرنوش نجفی‌راغب»، عضو شورای شهر همدان به همراه یکی از همکارانش وکالت داوطلبانه این پزشک جوان را بر عهده گرفتند. اما به دنبال اظهار تمایل شیرین عبادی برای پذیرفتن وکالت این پرونده، خانواده بنی‌یعقوب ،وی را به عنوان وکیل انتخابی خود برگزیدند.

نجفی‌راغب ضمن اعلام این خبر توضیح داد: «بر اساس قانون هرگاه وکلای انتخابی به خدمت گرفته شوند، وکلای داوطلب خود به خود از پرونده خارج می‌شوند و با توجه به اینکه خانواده بنی‌یعقوب خانم عبادی را انتخاب کردند دیگر من در این پرونده نقشی نخواهم داشت».

عضو شورای شهر همدان، در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور خانم عبادی در خارج از کشور ایشان چگونه می‌خواهند پیگیر پرونده باشند؟ گفت: «من هم از این مسئله بی‌اطلاع هستم، تنها می‌توانم بگویم سخنانی که خانم عبادی به تازگی در مورد این پرونده ایراد کرده‌اند کاملا غیر کارشناسانه بوده است، زیرا ایشان به هیچ وجه پرونده را مطالعه نکرده‌اند و سخنانشان بر اساس مستندات پرونده نیست». 

خانم عبادی در حال حاضر در خارج از کشور حضور داشته و قرار است روز دو‌شنبه، 21آبان‌ماه به کشور باز گردند.

روزنامه اعتماد ملی امروز در مطلبی به گزارش پزشکی قانونی اشاره کرده بود. در این گزارش،پزشکی قانونی تایید کرده که جای دو کبودی در بدن این دختر دیده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین