کد خبر: ۶۶۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

فائوچی میزان اثرگذاری واکسن کرونا را زیر سوال برد

آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ضمن ابراز خوش‌بینی در مورد تولید واکسن کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱، میزان اثرگذاری این واکسن را تقریبا زیر سوال برد و اعلام کرد که میزان تاثیرگذاری واکسن احتمالا ۷۰ تا ۷۵ درصد خواهد بود.
فائوچی میزان اثرگذاری واکسن کرونا را زیر سوال برد
آفتاب‌‌نیوز :

 وی درمورد سطح انتظارات مردمی به تاثیرگذاری هر واکسن تولیدی هشدار داد.

به گزارش وب‌سایت آمریکایی «مارکت‌واچ»، فائوچی گفت: شانس دستیابی به واکسن و تاثیرگذاری ۹۸ درصدی آن، زیاد نیست و این بدان معناست که نباید رویکرد رعایت بهداشت عمومی را رها کرد.

وی افزود: شما باید فکر کنید که واکسن، ابزاری است که یک بیماری را از حالت همه گیری خارج می کند، اما در واقع واکسن باید چیزی باشد که بیماری را به خوبی تحت کنترل درآورد.

فائوچی گفت: ما با واکسن و تمهیدات خوب بهداشتی می توانیم این بیماری را به جایی بین کنترل واقعا خوب و برچیدن آن تنزل دهیم، از اینرو، این همان کاری است که واکسن قرار است انجام دهد، اما این کار را به تنهایی انجام نمی دهد.

وی پیشتر گفته بود که بعید است واکسن ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد کند و بهترین نتیجه واقع بینانه درمورد تاثیرگذاری واکسن، ۷۰ تا ۷۵ درصد است.

وی یادآور شد که واکسن سرخک جزو تاثیرگذارترین واکسن ها با درجه ایمنی ۹۷ درصد است.

نتایج مطالعات کلینیک آمریکایی «مایو» حاکی است که به طور متوسط، واکسن آنفلوانزا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بر بزرگسالان سالم ۱۸ تا ۶۴ ساله تاثیرگذار است.

فائوچی در ادامه سخنان خود از زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از حضور در اماکن شلوغ تاکید کرد و گفت: اگه این کار را انجام دهیم، آن وقت این شیوه ها موثر واقع می شود.

در همین حال، «استفان هان» کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته گفت که این نهاد، چراغ سبز استفاده از واکسن کرونا را درصورتی که ۵۰ درصد کارایی داشته باشد، صادر می کند.

وی افزود: همه ما واکسن را همین فردا می خواهیم که غیرواقع بینانه است، همچنین واکسنی با ۱۰۰ درصد تاثیرگذاری می خواهیم که باز هم غیرواقع بینانه است.

کرونا در آمریکا همچنان در حال شیوع است و تاکنون ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۴ آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ذیل چهار دستور اجرایی را امضا کرد که شامل افزایش مزایای بیکاری می شد.

کارشناسان بهداشتی تنها گزینه برای ایمنی جمعی در نبود واکسن را رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک می دانند.

براساس اعلام موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، شمار مرگ ناشی از کووید – ۱۹ در آمریکا ممکن است تا اول دسامبر (یازدهم آذر ماه) به حدود ۳۰۰ هزار نفر برسد، اما زدن ماسک از همین امروز می تواند تقریبا ۷۰ هزار جان را نجات دهد.

تاکنون ۱۶۵ هزار و ۶۱۷ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده و ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۷۰۱ نفر در این کشور از این بیماری جان سالم به در برده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین