کد خبر: ۶۶۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت

بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 20 میلیون نفر فراتر رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز روز دوشنبه منتشر کرده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 20 میلیون نفر عبور کرد.

بیشترین مبتلایان به کرونا در آمریکا، برزیل و هند نیمی از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت

تعداد قربانیان این بیماری تنفسی در سطح جهان نیز به بیش از ۷۲۸هزار نفر رسیده است.

آمارهای خبرگزاری رویترز که بر اساس آمارهای دولتی است، نشان دهنده آن است که این بیماری در حال شتاب گرفتن است.

این بیماری که نخستین بار در اوایل ماه ژانویه (دی ماه) در ووهان چین گزارش شده، پس از شش ماه به 10 میلیون نفر رسید اما برای آنکه آمار مبتلایان از 10 میلیون نفر به 20 میلیون نفر برسد، تنها 43 روز زمان نیاز بود.

کارشناسان معتقدند که احتمالا آمارهای رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا به خصوص در کشورهایی که ظرفیت تست محدودی دارند، کمتر از میزان واقعی گزارش شده است.

آمریکا به تنهایی حدود 5 میلیون مبتلا به ویروس کرونا داشته و برزیل 3 میلیون مبتلا و هند 2 میلیون مبتلا به ویروس کرونا دارند. روسیه و آفریقای جنوبی نیز در میان 10 کشور نخست بیشترین تعداد مبتلا به کرونا قرار دارند.

همه‌گیری کرونا در کشورهای آمریکای لاتین نیز به سرعت در حال شتاب گرفتن بوده به گونه‌ای که تقریبا 28 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا و 30 درصد از قربانیان این ویروس در کشورهای آمریکای لاتین قرار دارند.

در حالی که ویروس کرونا در برخی کشورها هنوز نقطه اوج موج اول خود را سپری نکرده و برخی کشورهای دیگر نیز درگیر موج دوم شیوع ویروس کرونا هستند، دولت‌ها هنوز درباره نحوه واکنش به این همه‌گیری اختلاف دارند. برخی کشورها بار دیگر مقررات محدود کننده سرسختانه‌ای را در پیش گرفته حال آنکه برخی کشورهای دیگر این محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین