کد خبر: ۶۶۷۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

"ترامپ برنامه‌ریزی می‌کند امضای توافقنامه امارات و اسرائیل در شب سال نوی عبری باشد"

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز، سه‌شنبه نوشت: دونالد ترامپ قصد دارد مراسم امضای توافقنامه عادی سازی بین اشغالگر اسرائیلی و امارات را رسما در باغ کاخ سفید ترتیب دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته این روزنامه عبری زبان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اصرار دارد این مراسم در شب سال نو عبری باشد که امسال مصادف با ۱۸ سپتامبر است.

این افشاگری روزنامه مذکور در حالی است که مذاکرات شتابزده بین کادر اسرائیلی و اماراتی برای تدوین بندها و ضمائم توافقنامه صلح اسرائیل و امارات در جریان است. همزمان یوسی کوهن، رئیس موساد اسرائیل در اولین سفر علنی بعد از سلسله سفرهای محرمانه وارد ابوظبی شده است.

به نوشته این روزنامه، پیشتر ترامپ نیت خود را برای دعوت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای سفر به کاخ سفید جهت امضای توافقنامه عادی سازی در باغ کاخ سفید اعلام کرده بود.

این روزنامه افزود: برآوردها اشاره دارند که این مراسم در آستانه جشن‌های سال نو عبری خواهد بود و این مساله به ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش کمک کرده و وجهه حمایت‌گرانه او از اسرائیل را در مقابل مسیحیان انجیلی تقویت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین