کد خبر: ۶۶۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

۲۱ خانه پلاک قرمز در تهران پلمب شد

رمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای ششمین طرح ظفر در پایتخت ۲۱ خانه پلاک قرمز که محل خرید و فروش موادمخدر و اسکان معتادان بود پلمب شد.
۲۱ خانه پلاک قرمز در تهران پلمب شد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه و در حاشیه ششمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱ باب منزل را با همکاری دستگاه قضائی پلمب کردیم زیرا محل خرید و فروش موادمخدر یا اسکان معتادان بود.

وی ادامه داد: ۲۷ واحد صنفی پلمب و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۲۰ دستگاه خودرو هم از قاچاقچیان خرده‌فروش کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه بعد از تاسوعا و عاشورا طرح جدید پاکسازی محله به محله را شروع کرده‌ایم و تمام پلیس‌های تخصصی هم در این طرح شرکت کرده‌اند اظهار داشت: در مجموع ۱۴۶ نفر از خرده فروشان را در ۴۸ ساعت دستگیر کردیم و حدود ۱۵۰ کیلو مواد مخدر از داخل منازل این افراد کشف و چهار قاچاقچی سابقه‌دار نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۶۳۶ معتاد متجاهر در این طرح جمع‌آوری شد که از این تعداد ۲۸۰ معتاد در سرقت و فروش اموال مسروقه نقش داشتند، ۱۹ مالخر که این معتادان به آنها رجوع می‌کردند نیز دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی ۱۲۰ اتباع خارجی بدون مجوز اقامتی هم در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، این اتباع یا معتاد متجاهر بودند و یا اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهرداری و دستگاه‌های مشابه انتظار داریم که در محله‌هایی مانند شوش، مولوی و هرندی فضاهای سبز و تفریحی بیشتری ایجاد کنند و کنار پلیس برای پاکسازی و ایمن سازی این مناطق بایستند.

سردار رحیمی در پایان افزود: تعداد چهار هزار معتاد داریم که دارای بیماری‌های خاص هستند و هیچ نهادی آنها را پذیرش نمی‌کند، در مراکز نگهداری معتادان متجاهر نیازمند بازسازی و نوسازی هستیم و حداقل به شش هزار ظرفیت جدید در این موضوع نیازمندیم.

بافت جغرافیایی شوش، مولوی و هرندی باید تغییر کند

مهدی مهرانگیز معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰، نیز صبح امروز در ششمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهارداشت: تا بافت جغرافیایی شوش، مولوی و هرندی تغییر نکند آسیب‌های اجتماعی از جمله حضور معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در این مناطق را داریم.

وی افزود: اگر طرح تفصیلی شهرداری در این سه منطقه اجرا شود، به جرأت می‌توان گفت شاهد پیشرفت خوبی از لحاظ امنیت و پاکسازی در این مناطق هستیم، اما باز می‌گویم که بافت قدیمی و جغرافی این سه منطقه اصلاح نشود، همین آش است و همین کاسه.

مهرانگیز تصریح کرد: البته ما در کنار طرح تفصیلی به شهرداری دو طرح دیگر هم ارائه داده‌ایم تا بتواند سریع‌تر بافت این مناطق را تغییر دهد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ به دیدار اخیر رئیس قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: در این دیدار رئیس قوه‌قضائیه گفته به سه دسته از افراد هیچ گونه ترحمی نکنید و بدون هیچ مماشاتی، اشد مجازات را برای آنها اجرا کنید، این سه دسته شامل قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اوباش و سارقین هستند و وی در ادامه گفته این افراد به شهروندان رحم نمی‌کنند و موجب سلب آسایش در مناطق می‌شوند و ما هم باید آرامش آنها را سلب کنیم.

مهرانگیز ادامه داد: از هفته پیش سازمان بهزیستی ظرفیت چهارصدنفره برای پذیرش معتادان با زخم باز و افرادی که سنشان بالای ۶۵ سال بود اعلام کرده است، که ان شاءالله به زودی از این ظرفیت هم استفاده می‌شود.

وی گفت: ما مواد مختلف قانونی برای خرده فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر داریم، مانند ماده ۴-۵- و ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر؛ تا به الان به اشد مجازات با این افراد برخورد می‌کردیم اما الان حکمی بیشتر از قبل را برای آنها اجرایی می‌کنیم، به عنوان مثال اگر تا به حال می‌توانستند آزادی مشروط بگیرند و یا با ارائه وثیقه از زندان آزاد شوند، از الان به بعد این اجازه را ندارند.

بزرگترین مسئله‌ای که از آن رنج می‌بریم و دستمان را در راستای مبارزه با مواد مخدر بسته، خلاء قانونی است

سردار مجید کریمی صبح امروز در حاشیه ششمین طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت اظهار کرد: بزرگترین مسئله‌ای که از آن رنج می‌بریم و دستمان را در راستای مبارزه با مواد مخدر بسته، خلاء قانونی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: قول می‌دهم با تمام تلاش در کنار پلیس پایتخت بایستم تا وضعیت نابسامان محله‌هایی چون شوش، مولوی و هرندی سامان یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هزینه ارتکاب جرم در کشورمان پایین است اظهار داشت: در پرونده‌های مختلف شاهدیم که خرده‌فروش یا فروشنده موادمخدر به دفعات مرتکب جرم، دستگیر و مجدداً آزاد شده که این خلاء قانونی در برخورد با چنین افرادی را نشان می‌دهد.

سردار کریمی گفت: تا دیروز حدود ۴۷۳ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده که ۷۶ درصد از این آمار در استان‌های شرقی بوده و ۶۷ درصد از کشفیات با کار اطلاعاتی حاصل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد عملکرد و کشفیات را شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تأکید کرد: ۷۰ نفر از عناصر اصلی ورود و ترانزیت موادمخدر را دستگیر و در این زمینه ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

کریمی در پایان گفت: اقدامات اطلاعاتی در راستای شناسایی باندها و شبکه‌های موادمخدر در دستور کار قرار دارد چرا که بهتر می‌توان قاچاقچیان بزرگ و شبکه‌های موادمخدر را با کار اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین