کد خبر: ۶۶۹۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

رهبر مخالفان بلاروس در نشست شورای امنیت سخنرانی می‌کند

نماینده استونی در سازمان ملل خبر داد، «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس در نشست غیر رسمی شورای امنیت این سازمان سخنرانی می‌کند.
رهبر مخالفان بلاروس در نشست شورای امنیت سخنرانی می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که تحرکات آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در حمایت از «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس و ضدیت با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور تشدید شده است، تیخانوفسکایا با حمایت غربی‌ها در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «نیو یوروپ»، نماینده استونی در سازمان ملل خبر داد که خانم سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان بلاروس در نشست غیر رسمی روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل درباره «حملات به حقوق بشر در بلاروس» سخنرانی می‌کند.

«اسون یورگنسون» با اعلام این خبر افزود، شورای امنیت سازمان ملل پیش از این درباره نقض شدید حقوق بشر در بلاروس اظهارنظر و تاکید کرده بود که «سرکوبگری می‌تواند تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی تلقی شود».

سخنرانی رهبر مخالفان بلاروس در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل در حالی انجام خواهد شد که او به دنبال اعلام نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری بلاروس، از کشور متواری و به لیتوانی پناهنده شد.

روز دوشنبه مقام‌های استونی، لتونی و لیتوانی، لوکانشکو رئیس‌جمهور و 29 مقام ارشد دیگر بلاروس را به اتهام تقلب و دستکاری در آرای انتخابات ریاست جمهوری اخیر و سرکوب «معترضان حامی دموکراسی» در لیست سیاه خود قرار دادند.

به رغم ادعاهای مداخله جویانه غربی‌ها درباره انتخابات اخیر بلاروس، کمیته انتخاباتی بلاروس اعلام کرد که لوکاشنکو با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز شد و تیخانوفسکایا تنها ۱۰ درصد آرا را کسب کرد.

در روزهای اخیر حمایت‌های آمریکایی- اروپایی از رهبر مخالفان بلاروس تشدید شده و آنها طی دیدارها با تیخاوفسکایا به او درباره ارائه کمک‌ها وعده‌هایی داده‌اند.

همزمان با تشدید مداخلات غرب در امور بلاروس، مقام‌های روسیه درباره دخالت‌ها در امور داخلی بلاروس هشدار دادند.

از سوی دیگر سخنگوی کرملین هم با اعلام آمادگی مسکو برای کمک به بلاروس جهت اصلاح قانون اساسی این کشور، گفت وضعیت اعتراضات در بلاروس تحت کنترل دولت و نیروهای امنیتی است و نیازی به اعزام نیروی نظامی روسیه به بلاروس نیست

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین