کد خبر: ۶۷۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

کرونا سبب افزایش وزن و چاقی دانش آموزان شده است

رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با اشاره به کم تحرکی دانش آموزان طی ماه های اخیر در کشور گفت : این ویروس در دوران خانه نشینی سبب افزایش وزن دانش آموزان شده است.
کرونا سبب افزایش وزن و چاقی دانش آموزان شده است
آفتاب‌‌نیوز :

حسین بابویی روز چهارشنبه درآیین اعزام سومین کاروان اقلام، وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار" مهر با نشاط " به مدارس استان البرز اظهارداشت: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درسال های گذشته اقدامات بسیار خوبی درحوزه ورزش و سلامت دانش آموزان درمدارس انجام داده است.

وی بیان داشت: اجرای طرح ملی کوچ با هدف کاهش وزن دانش آموزان همزمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس آغاز می‌شود و تا هفته سلامت ادامه دارد.

بابویی با اشاره به اینکه طرح ملی کوچ، اقدام مهم درحوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش است،یادآورشد: دراین طرح چاقی دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن اقدامات مداخله ای و توزیع بسته های آموزش تغذیه سالم میان خانواده ها، انجام می شود.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا وقفه ای درحوزه ورزش با تعطیلی باشگاه های ورزشی ایجاد کرد و بخشی از فعالیت ورزشی مدارس نیز درفضای مجازی انجام شد که این وضعیت کم تحرکی و افزایش وزن را برای دانش آموزان با ماندن درخانه به همراه داشت.

بابویی ادامه داد: آخرین پیمایش ملی صورت گرفته نشان می دهد که وضعیت چاقی نوجوانان که تا پیش از شیوع کرونا در کشور ۲۱ درصد بود اکنون به دلیل کرونا و کم تحرکی افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: کم تحرکی و افزایش چاقی یک تهدید بزرگ است که باید آن را با تحرک و ورزش به ویژه دربین دانش آموزان مهار کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی کشورگفت: اجرای المپیادهای درون مدرسه ای و حیاط پویا از جمله این اقدامات مهمی است که برای پیشگیری ازاین تهدید درمدارس اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: از زمان شیوع کرونا اهمیت تحرک و ورزش در دانش آموزان موجب شد تا در کنار آموزش دروس دیگر بحث ورزش دانش‌آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امروز همزمان با سراسر کشور اقلام بهداشتی و ورزشی به ارزش یک میلیارد تومان به یک هزار مدرسه البرز ارسال شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین