کد خبر: ۶۷۱۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

جایگاه‌های سوخت اهواز تأییدیه ایمنی ندارند/بروز ۹ مورد حادثه در سال جاری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و اعلام ایمنی نبودن جایگاه‌های سوخت، به عدم آموزش پرسنل جایگاه‌ها در مقابل اطفاء حریق اشاره کرد و جایگاه "سروش" را نمونه بارز آن عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال آتش‌سوزی اخیر یک دستگاه خودرو در یکی از جایگاه‌های سوخت اهواز، بررسی و پیگیری رعایت نکات ایمنی، اخذ مجوزهای رسمی، ارزیابی استاندارد بودن ابزار و امکانات اطفاء حریق در جایگاه‌های سوخت، در دستور کار ایلنا قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، با اعلام ۹ مورد حادثه از ابتدای سال جاری تا به امروز و مشخصاً" آتش‌سوزی اخیر در جایگاه سوخت بنزین "سروش" اظهار کرد: هیچ‌کدام‌ از جایگاه‌های سوخت اعم از بنزین و گاز (CNG) در اهواز، تائیدیه ایمنی و استاندارد را ندارند.

جایگاه‌های سوخت اهواز تأییدیه ایمنی ندارند/بروز ۹ مورد حادثه در سال جاری

ابراهیم قنبری در پی نقد این مهم، عنوان کرد: تائیدیه ایمنی این جایگاه‌ها از چه سازمانی گرفته شده است؟ آیا مجوز ایمنی توسط خودشان (شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اهواز) صادر می‌شود؟ متولی ایمنی شهر، چه سازمانی هست؟

سازمان آتش‌نشانی متولی ایمنی شهر

بر اساس قانون، تمام بَناها و ساختمان‌های شهر، باید از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، مجوز و تائیدیه اخذ کنند. سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان متولی ایمنی شهر معرفی و شناخته می‌شود.

 

جایگاه‌های سوخت اهواز تائیدیه ایمنی ندارند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، تصریح کرد: هیچ‌یک از جایگاه‌های سوخت در اهواز، تائیدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اخذ نکردند. در سال‌های اخیر نامه‌نگاری های زیادی صورت گرفت و به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان، ارسال کردیم و حتی رونوشتی از نامه‌ها به فرمانداری اهواز، ستاد مدیریت بحران استانداری و اداره کار فرستاده شد و اسناد آن با ذکر تاریخ موجود است اما متأسفانه هیچ‌گونه پاسخ مثبتی دریافت نکردیم و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان هم که اصلاً جواب ندادند.

قنبری افزود: در حادثه‌ای که چند روز پیش در پمپ‌بنزین منطقه کمپلو اهواز اتفاق افتاد، برای اطفاء یک خودرو سواری، ۲ عدد پودر ۵۰ کیلویی و چهار عدد پودر خاموش‌کننده ۱۲ کیلویی مصرف شد، در حالی که یک دستگاه خودرو، با یک یا دو پودر ۶ کیلویی به‌راحتی اطفاء می‌شود‌.

 

کارکنان جایگاه ها باید آموزش‌دیده باشند

مقام ارشد سازمان آتش‌نشانی اهواز می‌گوید: طبق فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، بعد از آتش‌سوزی خودرو در جایگاه، پرسنل از خاموش کردن آن ناتوان بودند و مشخص بود که هیچ‌کدام دوره آموزشی نرفتند، این شواهد نشان می‌دهد پرسنل جایگاه سوخت طرز استفاده از پودر خاموش‌کننده را نمی‌دانند.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: پودرهای خاموش‌کننده جایگاه سروش، و بعضاً دیگر جایگاه‌ها هیچ‌کدام تائیدیه ایمنی ندارند و احتمال نامرغوب بودن مواد اطفایی این پودرهای خاموش‌کننده نیز وجود دارد. نظارت و بازرسی و بررسی ابزار و امکانات اطفاء حریق در جایگاه‌های سوخت، باید به‌صورت مداوم و با حساسیت و دقت نظر صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین