کد خبر: ۶۷۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

امیر قطر: بدون لغو محاصره آشتی نمی‌کنیم/ مذاکرات باید غیرمشروط باشد

امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.
امیر قطر: بدون لغو محاصره آشتی نمی‌کنیم/ مذاکرات باید غیرمشروط باشد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسپوتنیک، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در سخنرانی ضبط شده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد و گفت: تحقق صلح عادلانه جز با پایبندی اسرائیل به ابتکار صلح عربی و حل و فصل موضوع فلسطین امکان پذیر نیست.

امیر قطر گفت: "از جامعه جهانی و شورای امنیت می‌خواهیم، مسؤولیت خود را نسبت به پایبندی اسرائیل به لغو محاصره نوار غزه انجام دهند."

وی در ادامه افزود: به هماهنگی با شرکای بین‌المللی خود برای حمایت فوری و طولانی مدت از مردم غزه ادامه می‌دهیم.

شیخ تمیم همچنین به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: بحران سوریه به دلیل سرسختی نظام این کشور و بی‌عملی شورای امنیت همچنان ادامه دارد.

وی توضیح داد: ما بر موضع ثابت قطر در حل بحران سوریه بر اساس توافق «ژنو۱» و قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید می‌کنیم.

امیر قطر همچنین گفت، بحران شورای همکاری خلیج فارس به دلیل تحریم تحمیلی چهار کشور علیه قطر منفجر شد و تنها با مذاکرات غیرمشروط و لغو محاصره خاتمه می‌یابد.

او افزود: ما براساس مسؤولیت اخلاقی و قانونی در برابر ملت‌مان همچنان تاکید می‌کنیم مذاکرات غیرمشروط، مبتنی بر منافع مشترک و احترام به حاکمیت کشورها را تنها راه حل بحران می‌دانیم.

امیر قطر درباره میانجی‌گری قطر بین آمریکا و طالبان برای امضای توافق صلح گفت، دوحه بر تلاش‌ها جهت حل بحران‌ها از طریق مذاکره تاکید دارد و توانست توافق صلح را بین آمریکا و طالبان رقم زده و عملیات تبادل زندانیان بین دولت کابل و طالبان را از طریق مذاکرات در دوحه به سرانجام برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین