کد خبر: ۶۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸

رئیسی: اصلاح ساختارهای اداری فسادزا ضروری است

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اجرای فعالیت‌های شفاف و بدون ابهام در ادارات، گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری در کشور در زمینه بسترهای فسادزا باید حساس باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در محل سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تاکید بر انسجام و اتحاد بین مدیران ادارات، گفت: مدیران ادارات بایستی برای پیشرفت در امور و رفع مشکلات مردم، اتحاد و انسجام داشته باشند و از اختلاف و تفرقه پرهیز کنند چرا که یکپارچگی بستر و زمینه توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

وی در خصوص مسائل و مشکلات موجود در استان اردبیل که توسط مدیران ادارات عنوان شد، اظهار کرد: مسئله مربوط به کارخانه نئوپان خلخال و کارخانه سیمان اردبیل بایستی توسط سازمان بازرسی و بخش قضائی دادگستری مورد توجه قرار گرفته و در خصوص رفع مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ شود تا بیش از این شاهد کاهش فعالیت‌های این کارخانه‌ها و افزایش بیکاری در این راستا نباشیم.

رئیسی: اصلاح ساختارهای اداری فسادزا ضروری است

رئیس قوه قضائیه با ابراز تأسف از رکود کارخانه بزرگ سبلان پارچه اردبیل، گفت: خاک خوردن چرخ‌های خیاطی در کارخانه سبلان پارچه به مدت ۹ سال مدام، باعث رنجش خاطر مردم و افزایش بیکاری و در نهایت مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود که با اقدامات داخل استانی و هماهنگی با بخش‌های مربوطه ازجمله بانک و دستگاه قضا می‌شود این مشکل را حل کرد که باید به سرعت در رفع این مشکل برآیند.

ضرورت اصلاح ساختارهای اداری فسادزا

رئیس قوه قضائیه، اصلاح ساختارهای فسادزا را ضروری دانست و گفت: اصل پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با بسترهای فسادزا ایجاب می‌کند که سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری در کشور در زمینه بسترهای فسادزا باید حساس باشند و در صورت مشاهده زمینه‌های ایجاد جرم، فوراً آن ساختار را اصلاح کنند. در حقیقت فساد و تخلف در اندازه کم هم برای دستگاه اداری بسیار محسوب می‌شود و باید به جدیت با آن برخورد کرد.

وی گفت: در نظام‌های بانکی، گمرکات، صادرات و واردات، شهرداری‌ها، نظام‌های مالیاتی و ثبت اسناد و املاک و … باید نظارت و حساسیت بیشتر بود و با تخلفات احتمالی برخورد جدی شود.

ضرورت تقویت نظارت‌های درون سازمانی

رئیسی گفت: در درون ادارات باید مدیران مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و هر گونه نقاط قوت و ضعف بررسی شده و در صورت وجود کاستی یا تخلفات در همان اداره رفع شود که در این صورت موفقیت بیشتری در امر نظارت عاید می‌شود.

وی هدف اساسی از نظارت درون سازمانی را جلوگیری از فساد اداری و کنترل کیفیت انجام وظایف و مسؤولیت‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: نظارت درون سازمانی نوعی کنترل بر خود است. برقراری ساختاری نظام مند و سیستمی کارا در نظارت درون سازمانی علاوه بر اینکه عملیات کارمندان دولت را از جهت تطبیق با قوانین و مقررات کنترل می‌کند به ارزیابی و ارتقا عملکرد مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی کشور کمک می‌کند.

توانایی مدیران درصد بالایی از موفقیت را به خود اختصاص می‌دهد در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که مدیری توانمند و کاردان توانسته با نیروی انسانی، ظرفیت‌های موجود و میزان بودجه مصوب بهره وری بالایی نسبت به دیگر در دستگاه اداری خود ایجاد کرده که بایستی این توانایی در دیگر مدیران نیز ارتقا یابد تا شاهد پیشرفت در تمام امور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین