کد خبر: ۶۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن خبر داد

ابتلای ۱۵۰ نفر به کرونا در پی برگزاری یک مراسم عروسی

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: تا کنون حدود ۱۵۰ نفر از کسانی که در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودند به ویروس کرونا مبتلا شدند.
ابتلای ۱۵۰ نفر به کرونا در پی برگزاری یک مراسم عروسی
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی عاقل‌تر اظهار کرد: برگزار کنندگان این مراسم برای دور ماندن از محدودیت‌های اعمال شده ستاد کرونا جشن عروسی را در اوایل ماه ربیع‌الاول در یکی از محلات عشایری شهرستان برگزار کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه با بررسی‌های صورت گرفته این افراد پس از شرکت در مراسم عروسی ویروس کرونا را به افراد دیگری انتقال دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن بیان کرد: برخی مبتلایان اگر چه خود در مراسم عروسی حضور نداشتند اما از افراد دیگر حاضر در این مراسم به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی حاضران در این مراسم از شهرهای مشهد، گرگان، کاشمر و دیگر شهرهای اطراف بوده‌اند، پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

عاقل‌تر در ادامه با بیان اینکه اکنون تمامی این افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، گفت: اگر چه برای جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمع و مراسم از سوی دادستان شهرستان دستوراتی صادر شده اما هنوز برخی مجالس در منازل برگزار می‌شوند که در این خصوص تا کنون چندین پرونده تشکیل شده است.

بستری ۷۰ بیمار کرونایی در ۴ بخش

وی عنوان کرد: این شهرستان از وضعیت قرمز کرونا خارج و با ورود به وضعیت سیاه اکنون در و وضعیت فوق حاد قرار دارد، از سویی هم اکنون در تنها بیمارستان ۹۶ تختخوابی بردسکن ۷۰ بیمار کرونایی در ۴ بخش بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ درصد افراد بستری در بخش آی سی یو بسیار بدحال هستند، همچنین آمار فوتی‌ها و بیماران بد حال شهرستان به خاطر ابتلا به کرونا بسیار افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات بیمارستان بردسکن نسبت به شهرهای بزرگ‌تر محدود است از شهروندان تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم تجمع را رعایت کنند.

۳۰ درصد پرسنل به ویروس کرونا مبتلا شدند

عاقل‌تر همچنین از ابتلای ۳۰ درصد پرسنل به ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان آلوده به ویروس کرونا است از شهروندان تقاضا داریم جز در مواقع ضروری به هیچ عنوان از منزل بیرون نروند.

وی مطرح کرد: متأسفانه هنوز در شهرستان شلوغی، تجمع و رفت و آمد را شاهد هستیم، درخواست داریم شهروندان رعایت کنند چرا که درصد انتقال این ویروس به شدت بالا رفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن همچنین از شهروندان خواست؛ مرتب دست‌های خود را به صورت کامل با آب و صابون بشویند و اگر احساس بیماری می‌کنند در خانه بمانند. اگر هم تب دارند و سرفه می‌کنند و به سختی نفس می‌کشند، زودتر به مراکز درمانی مراجعه نموده و به توصیه‌های مسئولان بهداشت و سلامت عمل کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین