کد خبر: ۶۸۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
میانگین بارش ۵۰ میلیمتری باران در گیلان

وضعیت نیمه سیلابی رودخانه ها

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، میانگین بارش باران در گیلان طی ۳۶ ساعت گذشته را ۵۰ میلیمتر دانست و گفت: بیشترین بارش ها مربوط به شرق، مرکز و سپس غرب استان است.
وضعیت نیمه سیلابی رودخانه ها
آفتاب‌‌نیوز :

وحید خرمی میانگین بارش های گیلان طی ۳۶ ساعت گذشته را ۵۰ میلیتر دانست و اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، جلسه مدیریت بحران با محوریت سیلاب در شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد.

وی افزود: مقدمات اولیه مقابله با سیلاب در جلسه کمیته مدیریت بحران در شرکت آب منطقه ای گیلان به عمل آمد و ضمن هماهنگی با پیمانکاران مستقر در پروژه ها و خروج ماشین آلات از بستر رودخانه ها اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین بارش ۳۶ ساعت گذشته از ساعت ۱۸ عصر ۲۰ آبان ماه لغایت ساعت شش صبح ۲۲ آبان ماه مربوط به شرق، مرکز و سپس غرب استان است.

خرمی ادامه داد: در ایستگاه شلمان لنگرود با بارش ۹۶ میلیمتر با متوسط بارش بلندمدت هشت درصد و سپس شهرستان رشت در ایستگاه سازمان آب با بارش ۸۸ میلیمتر در حدود هفت درصد بارش بلندمدت بوده است.

وی اضافه کرد: بارش در دشت و کوهپایه های مرکز و شرق و غرب استان و ارتفاعات کرگانرود و دیلمان و رودبار نیز شدت زیادی داشته و در برخی ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر ریزش برف داشتیم. همچنین پیوسته نبودن ریزش ها باعث کاهش جریان رودخانه های منتهی به این مناطق شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، درخصوص وضعیت سیلابی بودن رودخانه های استان نیز، گفت: در حال حاضر جریان رودخانه های غربی استان کمی کاهش پیدا کرده و در شرق و مرکز استان نیز رودخانه های سیاهرود در رشت، شلمانرود در شلمان، کلچال در لنگرود، شاخرز در صومعه سرا و توتکی شمرود در سیاهکل افزایش و نیمه سیلابی و برخی سیلابی گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش در مناطق غربی کم شده ولی در مناطق شرقی و برخی مناطق مرکزی استان همچنان ادامه دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین