کد خبر: ۶۸۱۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

نتانیاهو دنبال دسترسی ۲۰ ساله به محافظ شخصی

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا دسترسی خود به گارد شخصی را برای مدت ۲۰ سال متوالی پس از پایان دوره نخست‌وزیری‌اش تمدید کند.
نتانیاهو دنبال دسترسی ۲۰ ساله به محافظ شخصی
آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه رسمی کان اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کمیته وزارتی امور دستگاه امنیت کل(شاباک) که شخصا ریاست آن را بر عهده دارد درخواست کرده که اگر حداقل برای دو دوره در این پست بماند به طور خودکار با تمدید گارد محافظت شخصی نخست وزیر موافقت کند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، بر اساس این پیشنهاد نخست وزیر ۲۰ سال به طور مداوم گارد امنیتی شخصی خواهد داشت.

نتانیاهو همچنین درخواست کرد که محافظت امنیتی فرزندانش به محض آغاز به کار به عنوان معاون نخست وزیر (همانطور که در توافق نامه ائتلافی بین او و بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید آمده است) برای مدت دو سال و نه شش ماه طبق پیشنهاد کمیته چحنوبر تمدید شود.

بحث در مورد کمیته مشورتی مسئول امور امنیتی مربوط به اسکورت با ریاست یوسف چحنوبر از نزدیکان نتانیاهو است. وی در سال ۲۰۱۸ توافق کرده بود که اسکورت دو پسر نتانیاهو یائیر و آونر را برعهده بگیرد تا اولین فرزندان نخست وزیران اسرائیل باشند که از این مسئله برخوردار می‌شوند.

مسئولان دولتی از صحبت درباره تمدید اسکورت نتانیاهو که هزینه‌های زیادی دارد در شرایط بحران اقتصادی به دلیل پیامدهای کرونا انتقاد کردند.

از طرف دیگر دفتر نتانیاهو اعلام کرد، نخست وزیر هیچ ارتباطی یا دخالتی در مسائل امنیتی تعیین شده توسط پرسنل امنیتی حرفه‌ای ندارد.

اخیرا نتانیاهو چندین گزارش به پلیس ارائه کرده که علیه افرادی است که وی و خانواده اش را در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تهدید کرده بودند.

شنبه اراضی اشغالی شاهد تظاهراتی برای بیست و دومین هفته متوالی بود و معترضان خواهان استعفای نتانیاهو شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
عجب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین