کد خبر: ۶۸۹۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

مخالفت با تایید نتایج انتخابات آمریکا از دستور کار سنا خارج شد

بررسی مخالفت‌ها با تایید نتایج انتخابات آمریکا از دستور کار سنا خارج شد.
مخالفت با تایید نتایج انتخابات آمریکا از دستور کار سنا خارج شد
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پنس مخالفت سه نفر از جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا را از دستور کار خارج کرد.

دلیل رد این مخالفت‌ها آن بود که برخلاف پیش‌نیاز قانونی هیچ سناتوری حاضر به همراهی با آنها نشده بود.

پس از رد این مخالفت‌ها تشویق گسترده‌ای در سنا به راه افتاد.

یکی از نمایندگان کنگره که مخالفتی را ابراز کرده بود پیشتر همدلی خود با تئوری توطئه کیوانان را ابراز کرده بود.

تئوری توطئه «کیو انان» چیست و چگونه آغاز شد؟

معتقدان به تئوری توطئه «کیو انان» بر این باور هستند که دونالد ترامپ در حال مبارزه با شبکه ای از نخبگان سیاسی، تجاری و رسانه ای است که اعضای آن طرح هایی «شیطانی» از جمله «قاچاق کودکان برای بهره کشی جنسی» از آنها را دنبال می کنند. این تئوری توطئه پایه و اساسی ندارد و مبتنی بر شواهد نیست.

نظریه «کیو انان» اولین بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ (اولین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ) در وبگاه «فورچن» (4chan) مطرح شد. یک کاربر ناشناس در «فورچن» ادعا کرد که در تحقیقاتی مخفیانه تحت نظر دونالد ترامپ نقش دارد. این کاربر ناشناس که خود را «کیو» (Q) معرفی می کرد مدعی بود که به اطلاعات بسیار محرمانه درباره مبارزه دونالد ترامپ با گروهی از نخبگان که در دولت آمریکا هم نفوذ دارند دسترسی دارد.

گروهی از طرفداران دونالد ترامپ پس از آن با پرچم ها و پلاکاردهایی در حمایت از «کیو» و «مقابله دونالد ترامپ با شبکه نخبگان» در گردهمایی های مختلف حضور یافتند.

تئوری توطئه «کیو انان» در سال ۲۰۲۰ همزمان با شیوع ویروس کرونا، کارزار انتخابات ریاست جمهوری و جنبش مقابله با نژادپرستی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. هواداران این تئوری توٓطئه به انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی درباره حوادث روز از جمله شیوع ویروس کرونا و جنبش مقابله با نژادپرستی روی آوردند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) هشدار داده است که تئوری توطئه «کیو انان» به طور بالقوه «تهدیدی تروریستی» در داخل ایالات متحده محسوب می شود. برخی از کسانی که به این نظریه باور دارند به ارتکاب جرائم خشونت آمیز متهم شده اند. یکی از هواداران این تئوری توطئه بهار امسال به دلیل تهدید به ترور جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تحت پیگرد قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین