کد خبر: ۶۹۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

کولاک و برف در راه تهران/ دما ۸ تا ۱۲ درجه‌ کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود سامانه بارشی به تهران خبر داد و گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف، مه، احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.
کولاک و برف در راه تهران/ دما ۸ تا ۱۲ درجه‌ کاهش می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس در تهران درباره وضعیت جوی ۴۸ ساعت آینده تهران، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف، مه، احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف تا کمی ابری و از چهارشنبه شب با نفوذ سامانه بارشی آسمان ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف مه و گاهی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران روند فعالیت سامانه بارشی را تا پنج شنبه شب دانست و افزود: در نیمه جنوبی استان و بخش‌های مرکزی وزش باد شدید در بعضی ساعات بارش باران و برف و بخش‌های شمالی استان و ارتفاعات بارش برف و مه گاهی وزش باد شدید با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

جلالی درباره مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی، عنوان کرد: کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، تأخیر و احتمال لغو پروازها وجود داشته همچنین شهروندان از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و نمک‌پاشی و آمادگی ارگان‌های خدمات‌رسان توصیه می‌شود.

وی با اعلام کاهش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای در سطح استان، ابراز کرد: ماندگاری هوای سرد تا روز شنبه ادامه داشته و افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی، یخ‌بندان شبانه، یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در همین رابطه تصریح کرد: مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، محافظت از تأسیسات کشاورزی، تأمین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر قارچ، دامداری و مرغداری احتیاط در تردد جاده‌ای و آمادگی ارگان‌های خدمات‌رسان نیز توصیه می‌شود.

جلالی درباره میزان دما در استان، خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه تهران برای امروز به (۱۳، ۴) آبعلی(۳ ، ۷-)، دماوند(۷، ۵-)، شمیرانات(۱۲، ۲)، شهریار(۱۳، ۴)، فرودگاه امام(۱۴، ۰)، فیروز کوه(۷، ۷-)، لواسان(۹، ۱-)، ورامین(۱۵، ۱-) خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین