کد خبر: ۶۹۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

ناراحتی سردار از نزدیک شدن رونالدو به رکورد علی دایی

مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه زنیت گفت: دوست ندارم رونالدو رکورد علی دایی الگوی فوتبالی ام را در رده ملی بشکند.
ناراحتی سردار از نزدیک شدن رونالدو به رکورد علی دایی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار آزمون مهاجم ملی پوش و عضو باشگاه زنیت سن پتزبورگ مصاحبه ای را با نشریه «اسپورت اکسپرس» روسیه انجام داد که به شرح زیر است:

* تو با دزیوبا اکنون صدرنشین بهترین گلزنان لیگ روسیه هستید. در فصل گذشته هم به صورت مشترک آقای گل لیگ روسیه شدید آیا رقابت داخلی میان شما است؟

رقابت سالم باعث رشد بازیکن می شود. در تمام خطوط تیم زنیت بازیکنان باهم رقابت می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. من با دزیوبا هماهنگی خوبی دارم. وقتی سرم پایین هست را می دانم او کجا قرار دارد و ما هماهنگی زیادی دارد.

* دزیوبا پیش از این گفته بود آزمون از من سریع تر است ولی من از او فنی تر هستم. نظر شما درباره این حرف ها چیست؟

درباره بازی خودم نمی توانم چیزی بگویم و باید دیگران درباره بازی ام نظر بدهند. در شرایط کنونی نمی توانم بگویم از او بهتر هستم. دزیوبا بازیکن توانمند و قدرتی است و در لیگ روسیه من بازیکنی را ندیدم که بتواند بدون خطا توپ را از او بگیرد.

* کوکورین همبازی سابق تو به فیورنتینا پیوست نظرت چیست؟

او بازیکن توانمندی است و توانایی بازی در هر لیگی دارد. برای او در ایتالیا آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم بتواند از فوتبال روسیه در ایتالیا دفاع کند و باعث خوشحالی هواداران روسی شود. همیشه وقتی میرانچوک برای آتلانتا گلزنی می کند خوشحال می شوم درباره کوکورین هم همین حس را دارم و امیدوارم در آینده موفق باشد.

*زمانی کوکورین شما را به عنوان «روستایی» خطاب کرد ولی شما این لقب را دوست دارید چرا؟

خانواده ام اهل شهر کوچکی در ایران هستند بنابراین درباره این کلمه احساس خاصی دارم. به نظرم این کلمه توهین آمیز نیست ولی همه فکر می کنند توهین آمیز است و معنای ساده لوح بودن را دارد ولی اشتباه می کنند. برای من این کلمه در این هیچ شرایطی توهین آمیز نیست و معنای ساده لوحی را نمی دهد. برای نمونه در تیم زنیت ژیرکوف با وجود داشتن چنین صفتی ولی با کمال آرامش کارش را انجام می دهد و موفق است.

* در زمان تعطیلات چه کار کردید؟

بعد از مسابقات فشرده در روسیه که هر ۳ روز یک بار بازی داشتیم سعی کردم در دوران تعطیلات در کنار خانواده ام باشم. در این دوران حتی زیاد به فضای مجازی نپرداختم و در کنار عزیزانم بودم.

* در تابستان گذشته به دلیل شرایط کرونایی تعطیلی نداشتید و خیلی سریع فصل جدید آغاز شد آیا توانستید آماده شوید؟

از لحاظ روانی کمی تحت فشار بودیم. چون در شرایط کرونایی قرار داشتیم و نمی توانستیم بسیاری از نزدیکان خود را ملاقات کنیم. ولی از لحاظ جسمی و بدنی احساس خستگی نداشتم و آماده بودم.

* خیلی ها معتقدند زنیت به دلیل فشردگی مسابقات لیگ روسیه در لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند نظرت درباره این موضوع چیست؟

نمی توانیم بگوییم فشردگی بازی ها روی این ناکامی تاثیر مستقیم داشت. چون ما در این رقابت ها کمی بدشانس هم بودیم. ما در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در دقایق پایانی گل دریافت می کردیم و امتیازات را از دست دادیم. ما در بازی ها بسیاری از بازیکنان اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت نداشتیم البته نمی خواهم بگویم بازیکنان جوان ما بد بودند. ما این شکست را پذیرفتیم و باید خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا آماده کنیم.

* شما در نظرسنجی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ آسیا از سوی شبکه فاکس اسپورت به عنوان دومین بازیکن برتر آسیا انتخاب شدید. آیا این عنوان برای شما مهم است؟

خیلی خوشحالم به این عنوان برسم. اما باید همه تلاش بیشتر کرد. سون ستاره کره ای تاتنهام بهترین بازیکن سال آسیا شد. او بازیکنی توانمند است و امیدوارم همیشه با او رقابت کنم.

* الگوی فوتبالی ات علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آقای گل فوتبال جهان است. رونالدو تنها ۷ گل برای شکستن رکورد دایی در رده ملی دارد و دایی خودش دوست دارد رونالدو رکوردش را بشکند آیا توام دوست داری رکورد دایی شکسته شود؟

به نظرم رونالدو شانس شکستن رکورد دایی دارد اما الگوی من دایی است. به رونالدو احترام می گذارم ولی دوست ندارم رونالدو رکورد دایی را بشکند. البته در آینده بازیکنانی خواهد بود که رکورد هر دوی آنها را خواهند شکست.

* اکنون در شرایط کرونایی قرار داریم و بحث های زیادی درباره واکسیناسیون وجود دارد شما قصد داری این کار را انجام دهید؟

اگر واکسن کرونا پیامد و عوارضی ندارد چرا استفاده نکنیم. در صورت بی خطر بودن واکسن می توانیم به آن اعتماد کنیم. امیدوارم دنیا روزی بیماری کرونا را فراموش کند و این بیماری از بین برود.

منبع: دنیای ورزش تورنتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین