کد خبر: ۶۹۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴ استان / احتمال بازگشت محدودیت‌ها به شهرهای زرد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، گفت: مباحثی در زمینه تعمیم محدودیت های وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد نیز مطرح شده و باید در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و سپس در ستاد ملی مورد تصویب قرار گیرد.
کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴ استان / احتمال بازگشت محدودیت‌ها به شهرهای زرد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، گفت: بر اساس آخرین بررسیهای انجام شده تا اول بهمن ماه ۱۳۹۹، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۸۳.۸۸ درصد رسیده است. این میزان تقریبا بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی از ابتدای سال تاکنون محسوب می شود.

وی افزود: اکثر استانهای کشور در محدوده رعایت مناسب پروتکلهای بهداشتی قرار دارند و فقط میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و مازندران در محدوده ۷۲ تا ۷۵ درصد قرار دارد.

لاری با بیان اینکه همچنان ادارات و سازمانها بیشترین درصد رعایت پروتکلهای بهداشتی در اماکن عمومی را در اختیار دارند، گفت: این درحالی است که کمترین میزان رعایت پروتکلها مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است.

افزایش ۷ درصدی سفرهای بین استانی
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه درباره وضعیت سفرهای بین استانی، گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متوسط تردد روزانه بین استانی از ۲۳ دی تا دوم بهمن ماه تا هفت درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

احتمال تعمیم محدودیت‌های وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد
لاری همچنین درباره احتمال تشدید محدودیت ها با توجه به نزدیک بودن نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: در زمینه اعمال محدودیت برای عید نوروز هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است. البته باید روند فعلی در کاهش موارد ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ را با تمام توان حفظ کنیم و همراهی و همکاری مردم و مسئولان در این زمینه ادامه داشته باشد. در عین حال مباحثی در زمینه تعمیم محدودیتهای وضعیت قرمز و نارنجی به وضعیت زرد نیز مطرح شده و باید در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و سپس در ستاد ملی مورد تصویب قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین