کد خبر: ۶۹۲۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

ماجرای خواندنی دستگیری حمید معصومی‌نژاد در ایتالیا

کتاب «حمید معصومی نژاد، رم» اثر الساندرا مولاس با ترجمه حمید معصومی نژاد در انتشارات سروش منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

کتاب «حمید معصومی نژاد، رم» اثر الساندرا مولاس با ترجمه حمسد معصومی نژاد در انتشارات سروش منتشر شد. این کتاب از ماجرای دستگیری این خبرنگار ایرانی در ایتالیا و اتهام‌هایی می‌گوید که به وی زده بودند.

نویسنده برای نگارش اثرش یک سال زمان صرف کرد. او درباره ماجرای پرونده حمید معصومی نژاد می‌گوید: «من به همراهی حمید معصومی نژاد، از آن سال‌های دور عبور کردم و تمام مدارک موجود و مرتبط با پرونده و اتهامات نسبت داده شده به وی را که یکی از موارد سنگین آن مامور ارشد اطلاعاتی بود، مطالعه کردم». وی در ادامه می‌نویسد: «من با تلاش زیاد موفق شدم برای بازسازی واقعی ماجرا از کمک معصومی نژاد برخوردار شوم که پس از دستگیری و زندانی شدن و تحمل شرایط سخت و تحمل دو ماه حبس در سلول انفرادی، آن هم در پایین‌ترین وضعیت رعایت حقوق بشر، تفکرات و احساسات خود را در این رابطه بیان می‌کند».

خانم الساندرا مولاس در این کتاب، واقعیات و تناقض‌های موجود در نظام غرب را که این بار در قالب اتهاماتی پوشالی به یک خبرنگار ایرانی ظاهر شده در برابر خواننده قرار می‌دهد و او را به تامل و تلاش برای یافتن حقیقت ترغیب می‌کند.

انتشارات سروش در مقدمه این کتاب نوشته است: حمید معصومی نژاد، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم، که در سال ۲۰۱۰ میلادی به اتهامات واهی در ایتالیا دستگیر و زندانی شده بود، چند ماه پیش از انتشار ترجمه فارسی این کتاب و پس از گذشت ۸ سال محاکمه، در نهایت با رای دستگاه قضایی این کشور، از تمام اتهامات بی اساس نسبت داده شده به وی کاملا تبرئه شد. این در حالی است که کتاب الساندرا مولاس، روزنامه نگار و خبرنگار ایتالیایی درباره معصومی نژاد، هشت ماه پیش از صدور رای دادگاه و تبرئه وی در ایتالیا، منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین