کد خبر: ۶۹۲۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

آنکارا: جهان باید به اسرائیل بگوید شهرک‌سازی‌ کافی است

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه تاکید کرد که جهان باید به رژیم صهیونیستی بگوید شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها کافی است.
آنکارا: جهان باید به اسرائیل بگوید شهرک‌سازی‌ کافی است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر این حزب واقع در آنکارا اظهار کرد: اسرائیل گام جدیدی را در مسیر شهرک‌سازی‌ها برداشته است و ترکیه این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کند.

چلیک در ادامه گفت: اسرائیل ۲۰ ژانویه جاری مناقصه‌های جدیدی را برای ساخت ۲۵۷۲ واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس شرقی اعلام کرد.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه تاکید کرد که کل جهان باید بگوید این کار کافی است.

او افزود: هرگز نمی‌توان اقداماتی را پذیرفت که نتیجه آن از بین رفتن ارتباط جغرافیایی کشور آتی فلسطین با پایتختی قدس شرقی، نابودی راه‌حل "دوکشوری" و تغییر وضعیت قدس شرقی است.

ترکیه ۲۰ ژانویه جاری اقدام رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم کرده و آن را نشان‌دهنده یک ذهنیت فرصت‌طلب و خطرناک دانست.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین اقداماتی از طرف اسرائیل و اقدامات مشابه آن برای جلوگیری از تشکیل کشور یکپارچه فلسطین و تغییر وضعیت قدس یک ذهنیت فرصت‌طلب و خطرناک را نشان می‌دهد، این اقدامات در واقع تلاش برای بستن راه‌های برقراری صلح در منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین