کد خبر: ۶۹۷۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

بلومبرگ: امارات سامانه پدافند موشکی به آلمان صادر می‌کند

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد که امارات متحده عربی نخستین سامانه دفاع هوایی که با مشارکت شرکت آلمانی «راین متال» (Rheinmetall) ساخته شده است را به این کشور صادر می‌کند.
بلومبرگ: امارات سامانه پدافند موشکی به آلمان صادر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

این خبرگزاری آمریکایی امروز (چهارشنبه) در این باره نوشت که گروه نظامی و امنیتی «هالکون» از مجموعه شرکت های فناوری تسلیحاتی (اج- adge) متعلق به امارات، سامانه دفاع موشکی «اسکای نایت» (SkyKnight) را برای ارسال سیگنال های هشدار سریع و تهدیدهای مقابله ای با هواپیماها، پهپادها و موشک ها طراحی کرده است.

بر پایه این گزارش ، تولید این سامانه در چارچوب سیاست امارات مبنی بر تولید و صادرات فناوری نظامی و صادرات تسلیحات به خارج انجام شده است.

سامانه دفاع موشکی متعلق به شرکت تسلیحاتی «Edge» امارات متحده عربی بخشی از سامانه دفاعی «Sky Nex» متعلق به شرکت آلمانی راین ‌متال خواهد بود که مرکز آن در شهر دوسلدورف این کشور واقع است.

بلومبرگ گزارش داد که امارات متحده عربی در کوشش برای ایجاد تنوع در اقتصاد و کاهش وابستگی به شرکت های خارجی متعهد شده است صنایع نظامی و تسلیحاتی را برای صادرات این محصولات به خارج بومی سازی کند.

امارات متحده عربی نفت خیز برای تنوع بخشی به اقتصاد خود و کاهش وابستگی به شرکت های نظامی و دفاعی خارجی در حال گسترش تولید و صادرات سلاح است.

شرکت اج متعلق به امارات متحده عربی که در ابوظبی فعالیت دارد ، سال گذشته میلادی ۱.۳ درصد از میزان اسلحه در بازارهای جهانی را به خود اختصاص داد.

این شرکت اماراتی بر پایه گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، در میان ۲۲ شرکت بزرگ جهان در رتبه ۲۲ قرار گرفت.

بلومبرگ به نقل از «فیصل البنای»، مدیرعامل اج، متخصص در تولید فناوری موشک های هوشمند و جنگ الکترونیکی نوشت که وی انتظار دارد فروش این شرکت اماراتی در سال ۲۰۲۱ تا ۱۵ درصد رشد کند.

ابوظبی از شیخ های نشین های امارات متحده عربی و پایتخت این کشور، شرکت فناوری نظامی اج را در سال ۲۰۱۹ تاسیس کرد، این شرکت ۲۵ شرکت دیگر در این حوزه را زیر مجموعه خود دارد که این اج را به یکی از بزرگترین شرکت های نظامی و دفاعی در خاورمیانه تبدیل کرده است.

با این وجود واشنگتن می‌خواهد در چارچوب معامله‌ای تسلیحاتی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار تا ۵۰ فروند هواپیمای جنگنده اف ۳۵، پهپادهای مسلح "ام کیو ۹ بی" و موشک‌های هوابه‌هوا به امارات متحده عربی بفروشد. معامله ای که جو بایدن فعلا معلق مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین