کد خبر: ۶۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

طرز تهیه سبز کردن سبزه با عدس

سبزه عید جزو اصلی ترین گزینه های سفره هفت سین است و به همین دلیل کاشت آن برای افراد بسیار مهم است، برای کاشت سبزه با عید با عدس باید مرحله به مرحله پیش بروید.
طرز تهیه سبز کردن سبزه با عدس
آفتاب‌‌نیوز :

کم کم که به روزهای پایانی سال نزدیک میشویم همه کدبانوهای با سلیقه به فکر تدارک کارهای سال نو می افتند یکی از هیجان انگیزترین تدارکات کاشتن سبزه عید است که جزو اصلی ترین گزینه های سفره هفت سین محسوب می شود. تنوع زیادی در سبزه های هفت سین وجود دارد که سبزه گندم و عدس محبوب ترین آنها است.

کاشت سبزه عید نوروز با عدس

چنانچه تصمیم دارید سبزه هفت سین را با عدس سبز کنید می توانید از ظروف مختلف برای سبز کردن آن استفاده کنید ولی بهترین گزینه برای سبز کردن سبزه عید ظروف چینی و سفالی هستند. البته باید بگوییم که انتخاب ظرف کاملا به سلیقه شما برمی گردد و می توانید با توجه به چیدمان سفره هفت سین خود اقدام به انتخاب ظرف مورد نظر خود نیز بکنید. برای کاشتن سبزه عید با عدس دو تا سه هفته پیش از جشن نوروز عدس را تهیه کرده و اقدامات لازم را جهت کاشت شروع کنید تا به موقع سبز شود.

برای کاشت سبزه عید با عدس مراحل زیر را بایستی پیش بگیرید تا نتیجه کار یک سبزه پرپشت و زیبا از آب درآید.

در ابتدای کار پس از اینکه عدس مورد نیاز را تهیه کردید تقریباً 16 الی 18 روز پیش از فرا رسیدن سال نو عدس ها را داخل ظرفی ریخته و کمی آب روی آن بریزید و ظرف را در دمای معمولی فضای اتاق قرار دهید. در این مرحله به خاطر اینکه آب جذب عدس ها می شود بنابراین بایستی میزان آب را زود به زود چک کنید و درصورت اینکه ملاحظه کردید آب آن خشک شده است مقداری آب ولرم به آن بیفزایید.

پس از اینکه چند روز سپری شد تغییراتی در شکل ظاهری عددها ملاحظه می کنید در این حالت وقت آن است که عدس ها را لایه پارچه نمدار بگذارید دقت کنید که در این مرحله جوانه زدن عدس ها کامل می شود پس نباید بگذارید عدس ها بی آب و خشک شوند برای جلوگیری از این کار می توانید با استفاده از اسپری دستمال را هر روز نمدار کنید.

هنگامی که مطمئن شدید که عدسها جوانه زدند بهترین کار این است که آنها را به ظرف اصلی انتقال دهید و پس از اینکه جوانه ها به اندازه کافی رشد کرده و سبز شدند، دستمال را از روی آن بردارید ولی همچنان دست از آبکشی و آبیاری عدس ها با اسپری برندارید بهتر است سبزه در محیطی همچون کنار پنجره قرار بگیرد که هوایی معتدل دارد.

باید بدانید چنانچه سبزه ها با نور طبیعی رشد کرده باشند سرسبزی بیشتری خواهند داشت بنابراین گاهی اوقات بهتر است اقدام به چرخاندن ظرف سبزه بکنید تا سبزه عدس به صورت کج رشد نکند.

تا عید نوروز همینطور به شکل مستمر روزانه اقدام به آبیاری سبزه تان بکنید تا زمان تحویل سال زیباترین سبزه را در سفره هفت سین تان بگذارید.

نکات تکمیلی برای تهیه سبزه عدس:

- برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی عدس ها بهتر است هر روز آب آن را تعویض بکنید.

- هر نوع بذری که می خواهید با آن سبزه بکارید حتماً از تازه و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

- آبی که در درست کردن سبزه عدس استفاده می کنید بهتر است ولرم باشد.

- دقت کنید که به صورت نازک اقدام به ریختن عدسها داخل ظرف نکنید بهتر آن است که نحوه قرار گیری عدس ها داخل ظرف به صورت ضخیم و گنبدی شکل باشد تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

- از قرار دادن سبزه عدس در محیطی که سرما و گرمای شدیدی دارد به شدت خودداری کنید و بدانید که بهترین دما برای رشد آن دمای معتدل است.

- چنانچه قصد دارید سبزه عدس را در داخل خاک بکارید حدود ده روز پیش از عید عدس ها را روی خاک ریخته و با اسپری آبیاری کنید تا رشد کنند.

- هنگامی که رشد سبزه ها به حد دلخواه و معیار شما رسید می توانید شب ها در یک فضای خنکی از منزل خود قرار دهید تا بیش از اندازه رشد نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین