کد خبر: ۷۰۰۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

"عروس داعش" در پوشش غربی/عکس

یک رسانه انگلیسی زبان در گزارشی به تغییر در ظاهر "عروس داعش" و در ملأ عام ظاهر شدن او در پوشش غربی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه تلگراف یادداشتی را منتشر کرد و در این یادداشت به ظهور شمیمه بیگم معروف به "عروس داعش" در پوشش غربی پرداخت و اعلام کرد که این اقدام؛ تلاشی از جانب وی برای جدا شدن از گذشته‌اش و عضویت در گروه تروریستی داعش است.

طبق این گزارش، "کمپل مک درمید"، خبرنگار تلگراف در اردوگاه آوارگان "روژ" در شمال شرق سوریه با بیگم دیدار کرد اما وی از گفت‌وگو با این خبرنگار امتناع ورزیده اما پذیرفته است که از او عکس گرفته شود.

این خبرنگار درباره این دیدار گفت که ظاهر شمیمه نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و دیگر از روبنده استفاده نمی‌کند و از لباس و پوشش باز غربی استفاده می‌کند.

تلگراف در ادامه نوشت: دو سال است که بیگم ۲۱ ساله در اردوگاه روژ زندگی می‌کند و این درحالی است که وکلای وی به لغو تابعیت وی توسط انگلیس اعتراض می‌کنند. در این دو سال به تدریج ظاهر او تغییر کرد و وی ابتدا لباس‌های سیاه بلند را کنار گذاشته و دیگر از پوشش و حجاب گذشته استفاده نمی‌کند و او امروز برای گشت و گذار در خیابان آکسفورد مناسب‌تر به نظر می‌رسد تا زندگی در اردوگاه جهادی‌های تندرو.

خبرنگار رونامه تلگراف در ادامه به نقل از "نورا عبده"، مدیر اردوگاه روژ گفت: زنان انگلیسی مستقر در این اردوگاه طبق توصیه وکلایشان اغلب از دیدار و گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری می‌کنند. آنها رفتار خوبی دارند و مشکلی در اردوگاه ایجاد نمی‌کنند.

وی درباره تغییر این زنان و تغییر در تفکر آنها تأکید کرد: ما متوجه تغییر پوشش آنها شده‌ایم. آنها می‌خواهند به میهنشان بازگردند و می‌گویند که آماده تحمل مجازات جنایات خود هستند و برخی به آینده فرزندان خود فکر می‌کنند.

شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه داعش از بریتانیا به سوریه رفت. او یکی از سه دختر مدرسه‌ای در شرق لندن بود که در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت.

این زن بریتانیایی دو سال پیش به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به بریتانیا شده است، با این حال وزارت خارجه لندن در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد شهروندی بریتانیایی وی لغو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین