کد خبر: ۷۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

اشرف غنی: بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در آستانه نشست مسکو درباره روند صلح این کشور گفته که اگر طالبان فردا هم به انتخابات حاضر باشند، دولت او به خاطر برگزاری انتخابات آمادگی دارد.
اشرف غنی: بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم
آفتاب‌‌نیوز :

غنی که امروز در سمیناری تحت عنوان " اولویت‌های سیاست خارجی و اصلاحات دستگاه دیپلماسی افغانستان" در وزارت خارجه در کابل صحبت می‌کرد، گفت: "بدون انتخابات، حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم."

به گزارش بی.بی.سی این دومین بار است که پس از مطرح شدن بحث‌های ایجاد دولت موقت، رئیس جمهوری افغانستان به برگزاری انتخابات زودهنگام اشاره می‌کند.

با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد و مراسم تحلیف/سوگند او نیز با چندین ماه تاخیر برگزار شد، اشرف غنی حدود چهار سال دیگر فرصت دارد تا در قدرت بماند، اما او پیش از این در مراسم گشایش پارلمان نیز به این موضوع اشاره کرده بود.

رئیس جمهور افغانستان همچنین در این نشست با توجه به شتاب آمریکا در مورد صلح افغانستان، گفته "ما در مقایسه با هر کشور منطقه و جهان برای دستیابی به صلح، صد برابر شتاب داریم، اما برای تامین صلح پایدار و عادلانه به عوض احساسات بر اساس واقعیت‌ها به پیش می‌رویم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین