کد خبر: ۷۰۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

انتقاد جعفرزاده از عملکرد جزیره‌ای قوای سه گانه

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد برای شناسایی و رفع موانع تولید کمیسیون های مشترک بین قوه ای تشکیل شود.
انتقاد جعفرزاده از عملکرد جزیره‌ای قوای سه گانه
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره رفع موانع تولید گفت: رونق اقتصادی فقط با تولید امکانپذیر است و لازمه از میان برداشتن فساد هم این است که تولید حرف اول و آخر را در کشور بزند. کشورهای توسعه یافته مانند هلند، نروژ، سوئد، سوییس، آمریکا، ژاپن یا چین زمانی توانستند به اقتصاد پایدار و پویا دست ‌یابند که تولید در آن کشورها موفق و منجر به صادرات شد و توانستند بازارهای دنیا را تصاحب کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: حرکت ما به سمت تولید، هدفگذاری درستی است و فرمایش رهبری در زمینه کاملا صحیح است اما تولید نیازمند الزاماتی مانند سرمایه‌گذار، پشتیبانی و حمایت و رفع موانع قانونی پیش پای تولید است.

وی عنوان کرد: البته نباید فراموش کرد که برای حرکت به سمت تولید، بدون برنامه‌ریزی دچار مشکل خواهیم شد چرا که تولید نیازمند استراتژی و سیاست است. ما زمانی موضوع کمبود دانشگاه‌ در کشور را مطرح کردیم بعد سریعا شروع به تاسیس دانشگاه کرده و فارغ‌التحصیل بیرون فرستادیم و بعد از مدتی با افزایش تعداد فارغ‌التحصیل روبرو شدیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس دهم گفت: اینکه چرا ما زمانی سیب‌زمینی یا گوجه فرنگی و یا دیگر محصولات خود را دور می‌ریزیم نشان می‌دهد ما بدون اندیشیدن به اینکه چه کالایی تولید کنیم،و بدون توجه به نیازهای بازار منطقه و جهان و بدون در نظر گرفتن خلأها و موانع قانونی، فقط به تولید فکر می‌کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: اینها مشکلات بزرگ پیش روی تولید هستند که باید بررسی شوند و قوای سه‌گانه باید متناسب با شرایط فعلی کشور و مدنظر قرار دادن مواردی همچون کاهش قدرت پول ملی، ریسک‌پذیری کشور در معاملات مالی، تصویب نشدن FATF و تحریم‌های شدید ظالمانه، تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه جهت گیری کلی کشور باید به طرف رفع موانع تولید حرکت کند، اظهار کرد: زمانی موانع تولید داخلی و زمانی خارجی، و در مواقعی هم ترکیبی از مسائل داخل و خارج است. این موانع باید جمع‌بندی شوند و کارگروه‌هایی بر روی این شناسایی و رفع موانع کار کنند.

نماینده پیشین مجلس با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای‌ قوای سه‌گانه تاکید کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور عملکرد جزیره‌ای قواست چرا که به نظر می رسد هر کدام از قوای سه‌گانه بدون هماهنگی با دیگری کار خودشان را انجام می‌دهند. اینکه رهبر انقلاب همواره تاکید می کنند که قوای سه‌گانه باید با یکدیگر بنشینند و همفکری کنند به این دلیل است که سه قوه، سه جزیره مجزا نیستند بلکه سه جزیره متصل به هم و اداره کننده یک کشور بزرگ به نام ایران هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: پیشنهادی که من در گذشته در این زمینه ارائه کردم و توجهی به آن نشد این بود که برای رفع موانع تولید کمیسیون‌های مشترک تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شود که این مسئله سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: در واقع اینگونه نباشد که موضوعی در مجلس تصویب شود و دولت آن را فاقد قابلیت اجرایی عنوان کند، و یا دولت بخواهد اقدامی انجام دهد و مجلس اجازه انجام آن را ندهد و اینها از اشکالات کار است که باید برطرف شود.

نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: در وضعیتی که کشور در بحران شدید اقتصادی قرار دارد و اشتغال آسیب دیده، شرایط برای دعوا و طناب‌کشی مناسب نیست. همه باید در یک طرف طناب قرار بگیرند و آن را بکشند. در چنین شرایطی همه باید به یکدیگر نزدیک شویم و مسائل را بهتر پیش ببریم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: کرونا به اقتصادهای سالم دنیا لطمه زد، اقتصاد کشور ما هم که شکننده بود و در تحریم هم آسیب فراوانی دیده بود در اثر کرونا وضعیت وخیم‌تری پیدا کرده است.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات و تاکیدات رهبری در این زمینه گفت: هر انتخاباتی نشانه مشروعیت یک کشور است و کسی نمی‌تواند این موضوع را نفی کند ای کاش در زمان انتخابات مجلس هم این حساسیت‌ها وجود داشت.

این فعال سیاسی اظهار کرد: متاسفانه انتخابات مجلس یازدهم تاثیر سوء اجتماعی، داخلی و بیرونی خود را گذاشت. به دلیل عدم مشارکت جدی مردم ما حتی در برخی شهرها، ۹ درصد مشارکت را داشتیم و این عددها برای مجلس که خانه ملت است عدد خوبی نیست.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری حساسیت ویژه‌ خاص خود را دارد چرا که ریاست‌جمهوری بالاترین مقام کشور است. اگر خدای ناکرده اتفاقی که برای مجلس یازدهم افتاد برای انتخابات ریاست جمهوری هم بیفتد، تاثیر نامطلوبی در تعاملات بیرونی و تعاملات سیاسی کشور با دنیا خواهد گذاشت.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه همه انتخابات‌ها باید با هم دیده شوند نه صرفاً انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از کنار انتخابات مجلس به‌راحتی بگذریم و بگوییم می‌خواهیم مانند فرانسه ۴۰ درصد مشارکت داشته باشیم و بعد در انتخابات ریاست‌جمهوری بگوییم مشارکت ۷۰ درصدی را می‌خواهیم.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات به نفع نظام و کشور است و قطعاً در قضاوت، مراودات بیرونی و افزایش تعاملات با داخل و نوع رفتار دنیا با کشور تاثیرگذار است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به بیانات رهبری که انتخابات نباید نماد دوقطبی، دودستگی و تفرقه در کشور باشد، گفت: این سخن منافاتی با پرشور بودن انتخابات ندارد ولی به هر حال ما خاطره تلخ انتخابات ۸۸ را داریم که دوقطبی شدید آن باعث شد افتراق بزرگ اجتماعی به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: انتخابات پرشور باید باوفاق و شادی همراه باشد و بعد از انتخابات هم همه باید به فکر سازندگی کشور و نه انتقام‌گیری و دعوا باشند. معمولاً در کشور ما به این شکل است که زمانی که انتخابات خاتمه می‌یابد، تازه رقابت میان نامزدها آغاز می‌شود و شروع به ضربه‌زدن و درگیر کردن یکدیگر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین