کد خبر: ۷۰۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر پیمان جهانی مبارزه با همه‌گیری کرونا

خودداری اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا از امضای درخواست سران اروپا برای پیمان تازه ای برای مبارزه بین المللی با همه گیری ها، اختلافات تازه در بحران واکسیناسیون اتحادیه اروپا را آشکار تر کرد.
اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر پیمان جهانی مبارزه با همه‌گیری کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

امضا کنندگان این درخواست شامل آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و شارل میشل، صدراعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و رئیس شورای اروپا و حتی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، خواستار پیمان بین المللی در این باره شده اند

دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ماریو دراگی، پدرو سانچز و مارک روته، نخست وزیران ایتالیا، اسپانیا و هلند و همچنین رهبران یونان، رومانی و پرتغال برای جلوگیری از انزوا در هنگام مبارزه با همه گیری های بعدی، این درخواست را امضا کرده اند. مخالفت فون درلاین با درخواست دسترسی جهانی و برابر به واکسن های ایمن، موثر و قابل دسترسی، این نگرانی را ایجاد کرده که او هوادار پیروی از موضع تند و سرسختانه ای نسبت به ممنوعیت صادرات واکسن است.

مذاکرات بریتانیا و بروکسل برای حل اختلاف بر سر صادرات واکسن ادامه دارد.

همچنین روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: رهبران فرانسه، آلمان، انگلیس و ۲۱ کشور دیگر از پنج قاره جهان و همچنین رئیس سازمان جهانی بهداشت و رئیس شورای اروپایی، خواستار تدوین و تصویب معاهده بین المللی درباره بیماری های همه گیر برای مقابله با بحران های بهداشتی آتی شدند.

در پی بحران شیوع کرونا و پیامدهای مخرب آن، رهبران ۲۴ کشور از پنج قاره جهان از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و همچنین تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت و شارل میشل رئیس شورای اروپایی، با انتشار بیانیه ای، خواستار تصویب معاهده بین المللی درباره بیماری های همه گیر و مقابله با بحران های بهداشتی آتی شدند.

روزناماه فرانسوی اوئست فرانس نیز نوشت که پیش از این شارل میشل، رئیس شورای اروپا پیشنهاد معاهده ای با محوریت نظارت و آمادگی بیشتر درمورد شیوع بیماری های واگیردار خطرناک در آینده را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر گذشته (آذر/دی) مطرح کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین