کد خبر: ۷۰۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

نصیری: در اردوهای تیم ملی خبری از جشن تحویل سال نبود

پرافتخارترین وزنه‌بردار تاریخ ایران گفت: در دوران زندگی قهرمانی، برخی مواقع در ساعات سال تحویل در اردو و مسابقه بودم اما از جشن تحویل سال خبری نبود.
نصیری: در اردوهای تیم ملی خبری از جشن تحویل سال نبود
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد نصیری» پیشکسوت وزنه‌برداری ایران با بیان اینکه تعطیلات نوروز برای ایرانیان به همراه برخی سنت‌ها زیبا است، اظهار داشت: این جشن یکی از اعیاد ملی کشور به شمار می‌رود که تاریخ طولانی در ایران دارد تاریخی که برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است و سنت‌های زیبایی در آن وجود دارد که می‌تواند برای روزگار کنونی نیز الگو باشد. البته در این چند سال به خاطر برخی از اتفاقات مانند سیل و کرونا تعطیلات تحت تاثیر قرار گرفته اما هنوز نوروز زیبایی‌های خود را برای خانواده‌های ایرانی دارد.

دارنده مدال طلا المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در رشته وزنه‌برداری عنوان کرد: سلامت شهروندان ما از هر سنت و آداب و رسومی مهمتر است. در ایام نوروز باید مراقب سلامت خود باشیم چون ابتلا به ویروس کرونا در تعطیلات ممکن است خانواده و جامعه را نیز آلوده کند. شرط نخست لذت بردن از تعطیلات نوروز سلامت مردم و خانواده است و باید در این زمینه احساس مسوولیت لازم را داشته باشیم.

قهرمان دسته سبک وزنه جهان با ذکر خاطراتی از عید نوروز در زمان زندگی قهرمانی خود، خاطر نشان کرد: بیش از یک دهه در تیم ملی وزنه‌برداری که در ایام تعطیلات یا در مسابقات بودم و یا در اردوهای آماده‌سازی؛ چندین سال در تعطیلات نوروز در کاپ وزنه‌برداری روسیه حضور داشتم و زمانی که در اردو تیم ملی نیز بودیم نظم اولویت ما بود و از جشن تحویل سال نو خبری نبود زیرا زمانی که در اردو تیم بودیم باید دستورات کادر فنی را اجرا می‌کردیم.

نصیری یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایران در تاریخ ورزش است. کسب ۲۲ مدال المپیک، جهانی و آسیایی در طول سال‌های فعالیت ورزشی از «محمد نصیری» چهره‌ای ماندگار در اذهان عمومی پدید آورده است. نصیری یک طلای المپیک، پنج طلای جهانی، سه طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای قهرمانی آسیا دارد که موجب شده نامش همواره با موفقیت همراه باشد. یک نقره و یک برنز المپیک و یک نقره و سه برنز جهانی از دیگر افتخارات نابغه وزنه‌برداری ایران و جهان است.

خروس طلایی وزنه‌برداری ایران که بازنشسته شد این رشته تا ۳۲ سال بعد رنگ طلا به خود ندید تا اینکه «حسین توکلی» در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به این انتظار ۳۲ ساله پایان داد و اولین طلای وزنه‌برداری ایران پس از انقلاب را کسب کرد.

نصیری هم نسل افتخارآفرینان ورزش ایران همچون جهان پهلوان «غلامرضا تختی» و «امامعلی حبیبی» بود. او می گوید تختی محبوب و بزرگ تمام ورزشکاران بود. با وجود آنکه چندین مدال بیشتر از تختی دارد؛ هنوز وی را بزرگتر از خود می‌داند و به دوستی با قهرمانی کشتی ایران و جهان افتخار می‌کند.

قدرت وزنه‌زدن وی در دسته سبک وزن به گونه‌ای بود که به گواه این ورزشکار «فیدل کاسترو» رهبر کوبا به این نابغه ورزشی لقب سامسون داد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک چندی پیش تندیس این پیشکسوت را در تالار مشاهیر ورزش ایران نصب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین