کد خبر: ۷۰۳۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

چرا برخی خرگوش‌ها روی دست راه می‌روند؟

بررسی نشان داد خرگوش‌هایی که نمی‌توانستند به صورت عادی پرش و حرکت داشته باشند در دو نسخه از ژنی به نام RORB جهش داشتند که بر رشد نخاع تاثیرگذار بود.
چرا برخی خرگوش‌ها روی دست راه می‌روند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان از وجود نقصی ژنتیکی خبر می‌دهند که در آن خرگوش برای راه رفتن با استفاده از پا‌های پشتی خود تلاش می‌کند و در عوض روی دست‌هایش حرکت می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بررسی بر روی خرگوش Sauteur d’Alfort صورت گرفته که برای حرکت با پا‌های پشتی خود تقلا می‌کند در نتیجه، آن را بالا می‌برد. تیمی بین المللی از دانشمندان کشف کرده‌اند که این حرکت به دلیل وقوع یک جهش رخ می‌دهد. دانشمندان دریافته‌اند این جهش بر نخاع خرگوش مذکور تاثیر می‌گذارد و سبب می‌شود تا خرگوش از دست‌هایش برای حرکت استفاده کند و بر روی پنجه‌های جلویی خود حرکت کند.

این مطالعه توسط "میگل کارنیرو" از دانشگاه دوپورتو پرتغال و "لیف اندرسون" از دانشگاه اوپسالا سوئد صورت گرفته و نشان می‌دهد دلیل این پدیده آن است که خرگوش‌ها کد ژنتیکی متفاوتی دارند.

بررسی نشان داد خرگوش‌هایی که نمی‌توانستند به صورت عادی پرش و حرکت داشته باشند در دو نسخه از ژنی به نام RORB جهش داشتند که بر رشد نخاع تاثیرگذار بود. در نتیجه این جهش، این خرگوش‌ها در تعداد سلول‌های عصبی نخاع که پروتئین RORB را تولید می‌کنند و به احتمال زیاد در حرکت اندام‌های عقب خرگوش نقش دارند کاهش شدیدی داشتند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که ژن RORB می‌تواند برای سایر حیواناتی که به منظور حرکت به پرش متکی هستند از جمله کانگورو‌ها و خرگوش‌ها ضروری باشد.

چرا برخی خرگوش‌ها روی دست راه می‌روند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
1
ماهم برای ادامه زندگی درآینده روی دست خواهیم رفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین