کد خبر: ۷۰۳۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

جزئیات محدودیت های کرونایی دانشگاه‌های تهرانی

با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا، دانشگاه ها از اعمال محدودیت های جدید برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خبر داده اند.
جزئیات محدودیت های کرونایی دانشگاه‌های تهرانی
آفتاب‌‌نیوز :

پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی وزیر بهداشت روز دوشنبه ۱۶ فروردین از مواجه شدن با «یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا» خبر داد و به دنبال آن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به سرعت افزایش یافت. در حال حاضر شهر تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در حالی که قرار بود دانشجویان تحصیلات تکمیلی پس از تعطیلات عید در خوابگاه‌ها مستقر شوند اما دانشگاه‌ها از اعمال محدودیت‌های جدید برای دانشجویان، اساتید و کارمندان تا اطلاع ثانوی خبر می‌دهند.

۳ گروه از کارکنان دانشگاه تهران در اولویت دورکاری

دانشگاه تهران اعلام کرده است از ۱۸ فروردین ماه کارکنان بیش از ۵۵ سال سن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص یا آسیب‌پذیر و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال در اولویت استفاده از دورکاری هستند.

همچنین آن دسته از افرادی که با موافقت مدیر مربوطه از طریق دورکاری وظایف خود را انجام می‌دهند، دورکاری خود را به صورت روزانه از طریق سامانه، ثبت و مدیریت مربوطه در صورت موافقت تأیید کنند. در صورت عدم تأیید مدیر مربوطه، غیبت منظور خواهد شد. ساعت کاری افرادی که ملزم به حضور یا به صورت نوبتی در محل کار هستند، از ۷:۳۰ لغایت ۱۴:۳۰ (با ۳۰ دقیقه شناور) تعیین می‌شود.

ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز تاکید کرده است که بخش‌های اداری دانشگاه با حضور یک سوم و امکان استفاده از دورکاری برای دو سوم طبق روال گذشته ادامه فعالیت خواهند داشت.

حضور دانشجویان برای فعالیت پژوهشی در دانشگاه ممنوع

همچنین تمامی فعالیت‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه در بخش‌های آموزشی و پژوهشی ممنوع است. صرفاً در موارد اضطراری با رعایت شیوه نامه‌ها و تأیید واحدهای آموزشی و پژوهشی مربوطه امکان حضور محدود قابل بررسی خواهد بود.

تمامی فعالیت‌های مجازی از جمله کلاس‌ها، جلسات دفاعیه و غیره که احتیاج به حضور دانشجویان ندارد، طبق روال برقرار بوده و تمامی جلسات در فضای مجازی قابل برگزاری است. دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرده افراد با علائم احتمالی و یا بیماری زمینه‌ای و شرایط خاص از حضور در دانشگاه خودداری کنند و لازم است مسئولین مربوطه همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

کلاس‌ها و جلسات دفاع از پایان‌نامه مجازی ادامه می‌یابد

همچنین دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده از روز پنج شنبه ۱۹ فروردین تا اطلاع ثانوی تمامی فعالیت‌های دانشگاه به صورت دورکاری و بدون حضور فیزیکی انجام می‌شود. بر همین اساس تمامی فعالیت‌های آموزشی (شامل کلاس‌ها و جلسات دفاع از پایان‌نامه) به صورت مجازی ادامه خواهد یافت. اعضای هیئت علمی که نیاز به استفاده از استودیوهای دانشگاه برای تدریس دارند، کماکان می‌توانند در استودیوهایی قبلی به تدریس خود ادامه دهند.

تردد دانشجویان به دانشگاه مجاز نیست

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ تردد دانشجویان به دانشگاه مجاز نخواهد بود مگر در مواردی که حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تشخیص و پذیرش مسئولیت استاد راهنما و رئیس دانشکده و تأیید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای زمان‌های محدود ضروری باشد و تمامی مجوزهای صادر شده قبلی از تاریخ ۲۱ فروردین ملغی خواهد شد.

اسکان دانشجویان در خوابگاه از ۲۰ فروردین لغو شد

دانشجویان در مراحل نهایی فراغت از تحصیل برای پیگیری فرآیندهای فراغت از تحصیل خود می‌توانند با هماهنگی قبلی به ساختمان جدید آموزش مراجعه کنند. هیچ دانشجویی حتی با داشتن مجوز قبلی از روز جمعه ۲۰ فروردین اجازه اسکان در خوابگاه‌ها را نخواهند داشت. دانشجویانی که قبل از این تاریخ در خوابگاه مستقر شده‌اند در صورت تمایل می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به اسکان در خوابگاه‌ها ادامه دهند. در این مدت، توزیع وعده‌های غذایی دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها، در محل خوابگاه انجام خواهد گرفت.

افراد درگیر در پروژه‌های ارتباط با صنعت دورکاری کنند

تمامی جلسات و رویدادهای دانشگاه که به صورت مجازی امکان برگزاری دارند، طبق روال معمول برگزار خواهند شد. افرادی که در مجتمع‌های خدمات فناوری و دانشجویانی که در طرح‌های ارتباط با صنعت همکاری دارند، امکان حضور فیزیکی در دانشگاه را ندارند و به تناسب به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در موارد استثنا و ضروری حضور افراد شاغل در واحدهای مجتمع‌های خدمات فناوری به تشخیص و پذیرش مسئولیت استاد مربوطه و با تأیید معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برای زمان‌های محدود مجاز خواهد بود. در این موارد لازم است، درخواست تقاضای مجوز حضور افراد، توسط استاد مربوطه از طریق سامانه اتوماسیون اداری به مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه جهت بررسی ارسال شود.

حضور کارکنان جهت انجام امور مربوط به سامانه‌های الکترونیکی، حفاظت فیزیکی، تأسیسات و ساختمان، فضای سبز و خدمات پشتیبانی مرتبط با دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها (شامل کارکنان ادارات امور خوابگاه، کارکنان و پیمانکاران امور تغذیه، مرکز بهداشت و پرسنل خدمات خوابگاهی)، با حداقل تعداد ممکن، بسته به اعلام مدیر واحد مربوطه و تأیید معاونت مربوطه دانشگاه، ضروری است.

حضور یک سوم کارکنان در دانشگاه خواجه نصیر

در مواردی که امکان انجام کار از طریق دورکاری فراهم باشد، جهت تداوم خدمات‌رسانی، با هماهنگی مدیران، کارکنان از طریق دورکاری به وظایف خود ادامه خواهند داد. بدیهی است کارکنان تا یک سوم تعداد هر واحد با نظر مدیر و تأیید معاونت مربوطه در دانشگاه حضور خواهند داشت.

دانشگاه علم و صنعت ایران در اطلاعیه خود اعلام کرده است؛ تمامی فعالیت‌های حضوری دانشگاه، از تاریخ ۱۸ فروردین تا اطلاع ثانوی تعطیل است و فعالیت‌ها فقط به صورت دورکاری و بدون حضور فیزیکی صورت می‌پذیرد.

همچنین تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، مانند گذشته به صورت غیر حضوری و مجازی با جدیت ادامه می‌یابد و اساتید، علاوه بر برگزاری کلاس‌ها کلیه وظایف محوله آموزشی و تحقیقاتی خود، به ویژه راهنمایی دانشجویان، رفع اشکال و جلسات دفاعیه را به صورت غیرحضوری انجام خواهند داد.

حضور برخی کارکنان با تعداد محدود در دانشگاه

در ادامه اطلاعیه این دانشگاه آمده است؛ در این ایام، ورود دانشجویان به دانشگاه مجاز نخواهد بود و اسکان دانشجوی جدید در خوابگاه‌های دانشگاه امکان پذیر نیست. حضور کارکنان جهت انجام امور مربوط به سامانه‌های الکترونیکی، خدمات و پشتیبانی‌های آموزشی، بهداری، حفاظت فیزیکی، نگهداری تأسیسات، ساختمان و خدمات پشتیبانی ضروری مرتبط با دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها با حداقل تعداد ممکن، طبق نظر مدیر واحد مربوطه و تأیید معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه ضروری است.

چنانچه در مواقع ضروری انجام یا فراهم کردن مقدمات برخی از امور نیاز به حضور در دانشگاه داشته باشد، کارکنان با نظر مدیر مربوطه و تأیید معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، به صورت موردی در دانشگاه حضور خواهند یافت.

حضور دانشجویان تربیت مدرس در خوابگاه تعلیق شد

معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس نیز اعلام کرده است؛ با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و تغییر وضعیت شهر تهران به قرمز بازگشت دانشجویان به خوابگاه به حالت تعلیق درآمده و اداره امور خوابگاه‌ها از پذیرش دانشجویان معذورند. در صورت تغییر وضعیت و بهبود شرایط نحوه حضور در خوابگاه‌ها به دانشجویان اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان بازگشت دانشجویان خوابگاهی دانشگاه الزهرا به تعویق افتاد و این پروسه به جای ۲۱ فروردین از روز ۴ اردیبهشت انجام می‌شود.

دانشگاه الزهرا زمان و نحوه بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویانی که اسکان آنها در این مراکز برای نیم سال دوم تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ تأیید شده است را اعلام کرد.

اسکان دانشجویان الزهرا از ۴ اردیبهشت در خوابگاه‌ها

براین اساس دانشجویانی که صرفاً برای تعطیلات نوروزی خوابگاه را ترک کرده بودند با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت قرمز شهر تهران، مصوبات هیأت رئیسه دانشگاه الزهرا و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و حفظ سلامت دانشجویان زمان بازگشت آنها از روز شنبه ۲۱ فروردین به روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه جاری موکول شد.

همچنین دانشجویانی که علائم بیماری کرونا یا سرماخوردگی دارند یا در دوره قرنطینه بعد از بیماری یعنی تا دو هفته شروع بیماری قرار دارند قبل از اطمینان از سلامت خود از مراجعه به خوابگاه خودداری کنند.

دانشجویان مشکوک قرنطینه می‌شوند

دانشجویان تأیید شده ساکن در خوابگاه هنگام مراجعه حضوری از تاریخ ۴ اردیبهشت ماه جاری به بعد ملزم به مراجعه اداره بهداشت دانشگاه و اخذ تاییدیه سلامت هستند. همچنین این دانشجویان در صورت داشتن علائم مشکوک به بیماری کرونا مجاز به ورود به خوابگاه نبوده و به قرنطینه منتقل می‌شوند.

دانشجویان واجد شرایط اسکان که تاکنون موفق به حضور در خوابگاه نشده‌اند لازم است به شرایط پذیرش اعلام شده از طریق سایت دانشگاه الزهرا و فرآیند طراحی شده توجه و از مراجعه حضوری به خوابگاه خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
دانشجویان و اساتید دانشگاه بیشتر از یک سال هست که دانشگاه نیامدن. فقط کارمندان دانشگاه به ارایه خدمات به دانشجویان و مراجعین می‌پردازند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین