کد خبر: ۷۰۳۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

انتقام‌جویی خواستگار منجر به هتک حیثیت شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.
انتقام‌جویی خواستگار منجر به هتک حیثیت شد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با دستگیری عامل هتک حیثیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر فحاشی و تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از سوی شخص یا اشخاص ناشناس، مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی، شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دستگاه قضایی‌ دستگیر و به همراه ابزارهای جرم کشف شده‌، وی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی انتقال داده شد.

این مسئول در رابطه با انگیزه متهم برای هتک حیثیت شاکیه، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ارتکابی خود شد ولی پس از رویارویی با مستندات، ضمن اقرار، گفت قبلاً خواستگار شاکی پرونده بوده و به دلیل شنیدن پاسخ منفی و قصد ازدواج با شخص دیگر، به قصد انتقام‌جویی، اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه برخی اختلافات از طریق گفت‌وگو قابل حل و فصل است، گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام‌گیری نیست و برابر قانون، هرگونه توهین، تهدید و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی دیگران جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی برای فرد خاطی به دنبال دارد.

آدینه‌لو اظهار کرد: توصیه می‌کنم کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود هرگز اطلاعات، عکس و فیلم‌های شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری اطلاعات، تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به سئوالات شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین