کد خبر: ۷۰۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۲۱ فروردین ماه) در محدوده قابل قبول قرار داد اما افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی روز دور از انتظار نخواهد بود.
کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۱ فروردین ماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته همراه با حاکمیت جو آرام غلظت ذرات معلق افزایش ‌پیدا می‌کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و به‌تدریج تا اواخر وقت بر تندی باد افزوده خواهد شد بنابراین پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۲ فروردین ماه) نیز افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر باعث می‌شود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یابد و کیفیت هوا در این مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وزش باد نسبتا شدید همراه با احتمال وقوع رگبار طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و بهبود کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت. این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۲۲ فروردین ماه) ادامه دارد و با وجود افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۱ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین