کد خبر: ۷۰۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

تصاویر| همسایگی با غول‌های آهنی در قم

سازه‌های غول پیکر فلزی برق فشار قوی که دیدنشان از دور هم برای هر رهگذری دلهره‌آور است، در جای جای بافت شهری مناطق دو و شش شهر قم به چشم می‌خورد.
تصاویر| همسایگی با غول‌های آهنی در قم
آفتاب‌‌نیوز :

همجواری این دکل‌ها با منازل مسکونی به دلیل تشعشات مغناطیسی ساطع شده از آنان که بنا به گفته کارشناسان بهداشت و سلامت سرطان‌زا است، سلامتی تعداد زیادی از ساکنان منطقه را تهدید می‌کند.

ساکنان این مناطق به خصوص ۱۲۰ خانواده‌ای که دقیقاً زیر این دکل‌ها ساکن هستند از وجود این غول‌های آهنی به شدت گلایه دارند و برخی از آنان بیان کردند که مواردی از بروز بیماری در بین ساکنان زیر دکل سراغ دارند و این ترس و دلهره هم همیشه با آنان همراه است که نکند یک روز خودشان گرفتار بیماری‌های ناشی از این امواج شوند.

شهرداری می‌گوید مجوزی برای احداث خانه در مجاورت این دکل‌های برق فشار قوی را نمی‌دهد و ساخت و سازهایی که صورت می‌گیرد از جمله تعمیرات و اضافه بنا غیر مجاز است که حتی در حین عملیات ساختمانی، حادثه جانی و برق‌گرفتگی نیز اتفاق افتاده است.

با وجود قول‌هایی که داده شده اما تاکنون برای حل این معضل اقدامی صورت نگرفته که به نظر می‌رسد این امر نیازمند مدیریتی واحد است که باید هماهنگی‌هایی بین استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و شرکت توزیع برق در این خصوص صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین