کد خبر: ۷۰۴۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۴

توفان استقلال در گام اول آسیا/ تحقیر الاهلی برابر شاگردان مجیدی

تیم فوتبال استقلال ایران توانست در گام نخست خود در لیگ قهرمانان آسیا، الاهلی عربستان را با پنج گل درهم بکوبد.
توفان استقلال در گام اول آسیا/ تحقیر الاهلی برابر شاگردان مجیدی
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته اول مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه الجوهره و از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد روز جمعه به مصاف میزبان خود تیم الاهلی عربستان رفت که در پایان شاگردان مجیدی توانستند حریف خود را با نتیجه پنج بر دو شکست دهند.

فرهاد مجیدی رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری(سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ(شیخ دیاباته)، سعید مهری(آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی را برای این میدان به زمین فرستاد.

سرمربی الاهلی نیز محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل(ساریچ)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، ادریس فتوحی، نوح الموسی(الاثماری) ،عبدالرحمن غریب(موقهوی)، متیریتا، سلمان المؤشر و عمر السوما را روانه این میدان کرد.

قضاوت این دیدار را احمد فیصل از اردن بر عهده داشت. احمد مونس و محمد بکار نیز در امر قضاوت او را کمک کردند.

نیمه نخست این دیدار به تساوی یک بر یک رسید. در دقیقه ۶ بازی شوت میلیچ از روی ضربه آزاد پس از برخورد به دیوار دفاعی حریف مقابل پای فرشید اسماعیلی قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه دقیق موفق به باز کردن دروازه الاهلی شد. این بازیکن بعد از گل خود پیراهن محمد دانشگر مدافع مغضوب مجیدی را به دوربین ها نشان داد.

تیم استقلال در این نیمه حملات دامنه داری روی دروازه الاهلی داشت و بازی خود را به آنها دیکته کرد. پس از حملات استقلال این بار نوبت الاهلی بود تا حملات خود را روی دروازه استقلال ادامه دهد. این حملات سرانجام در دقیقه ۲۵ نتیجه داد و این تیم صاحب یک پنالتی شد و عمر السوما موفق شد از روی ضربه پنالتی دروازه استقلال را باز کند.

در دقیقه ۲۹ بازی یک ضربه آزاد برای استقلال بدست آمد و قایدی با یک سانتر خوب، موقعیت بسیار خطرناکی برای تیمش ایجاد کرد و در نهایت ضربه سر یزدانی از بالای دروازه به بیرون رفت. فرشید اسماعیلی در دقیقه ۳۶ شوت بسیار خطرناکی روانه دروازه حریف کرد که با بدشانسی به بیرون رفت. عمر السوما در دقیقه ۳۷ و پس از چند خطای پشت سر هم اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

آبی پوشان نیمه دوم این دیدار را توفانی شروع کردند. در دقیقه ۴۶ این بازی یک موقعیت بسیار خوب برای اسماعیلی ایجاد شد اما این بازیکن با بدشانسی نتوانست گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند. شوت نادری در دقیقه ۵۰ و با شکلی خطرناک به تیرک دروازه الاهلی برخورد کرد.

فشار بالای تیم استقلال روی دروازه حریف در دقیقه ۵۵ جواب داد و نادری موفق شد گل دوم را در شلوغی محوطه جریمه الاهلی به ثمر برساند. استقلال پس از گل دوم حملات خود را پایان نداد و فرار مطهری در دقیقه ۶۷ با پاس او به قایدی همراه شد تا مهجم شماره ۱۰ آبی پوشان گل سوم تیمش را به ثمر برساند. المعاشر که معتقد بود گل استقلال در شرایط آفساید به ثمر رسیده اعتراض شدیدی به داور داشت که اعتراض او با کارت زرد همراه شد.

تیم الاهلی بعد از گل سوم فشار خود را برای جبران نتیجه بیشتر کرد و توانست در دقیقه ۶۹ توسط سوما به گل برسد. الاهلی در دقیقه ۸۵ این بازی و در صحنه ای نفس گیر شوتی روانه دروازه کرد اما مظاهری در پایان با خوش شانسی توانست توپ را از روی خط دروازه بگیرد.

گل چهارم استقلال روی یک ضد حمله سریع بدست آمد. در این حمله قایدی توانست با شوت بسیار زیبا دروازه حریف را باز کند. اما این پایان کار نبود. دیاباته موفق شد با پنالتی که خودش بدست آورد، گل پنجم استقلال را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

تیم استقلال به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در گروه C با تیم های الاهلی عربستان، الدحیل قطر والشرطه عراق همگروه است. استقلال در حال حاضر صدرنشین گروه است.

در دیگر دیدار این گروه الدحیل قطر به دیدار الشرطه عراق رفت و این تیم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

تیم فوتبال استقلال دیدار بعدی خود را روز یکشنبه ۲۹ فروردین برابر الدحیل انجام خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین