کد خبر: ۷۰۵۴۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

عکس| راهب بودایی برای خرسندی "بودا" سرش را برید!

این راهب امیدوار بود این فداکاری سبب شود تا او دوباره به عنوان یک "موجود معنوی عالی‌تر" تجسم یابد. این راهب مسن از پنج سال پیش برای برگزاری مراسم قربانی کردن خود برنامه‌ریزی کرده بود.
عکس| راهب بودایی برای خرسندی
آفتاب‌‌نیوز :

یک راهب بودایی سر خود را توسط گیوتین از بدن‌اش جدا کرد تا به زعم خود "بودا" را خشنود سازد و بتواند به مقام‌های روحانی بالاتری نائل شده و دست یابد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "تاماکورن وانگ پریچا" ۶۸ ساله در یک آئین قربانی برنامه‌ریزی شده سر خود را قطع کرد.

این راهب امیدوار بود این فداکاری سبب شود تا او دوباره به عنوان یک "موجود معنوی عالی‌تر" تجسم یابد.

جسد او در معبد "وات پوهین" در تایلند در تاریخ ۱۵ آوریل در استان "نونگ بوا لامفو" در شمال شرقی آن کشور کشف شده است.

طبق گزارش‌ها، این راهب مسن از پنج سال پیش برای برگزاری مراسم قربانی کردن خود برنامه‌ریزی کرده بود. او بریدن سر خود را پیشکشی تقدیم شده به بودا قلمداد کرده بود. او معتقد بود این پیشکش برای زندگی پس از مرگ‌اش مفید خواهد بود.

"بوچرد بونرود" برادرزاده این راهب می‌گوید نامه‌ای از او بر روی تخته سنگ مرمری پیدا کرده است که در آن نوشته بود آرزویش این بوده که سر و جان‌اش را تقدیم کند تا خدای بودا به او کمک کند که در زندگی بعدی با وجود روحانی برتری تجسم یابد.

گفته می‌شود این راهب در کنار گیوتینی که با آن سرش را بریده یک مجسمه خدای بودایی را قرار داده بود.

به دنبال مرگ او بیش از ۳۰۰ نفر خود را به معبد رساندند تا جسد او را برای انجام مناسک و مراسم بزرگداشت آماده کنند. با این وجود، جسد او برای انجام بررسی‌های بیش‌تر به بیمارستان انتقال یافت.

علیرغم ستایش این اقدام راهب از سوی برخی از پیروان‌اش، اداره ملی بودائی‌ها از دولت محلی خواسته تا به ساکنان آن ناحیه توضیح دهد که چنین روشی در دین بودایی تشویق نمی‌شود.

بودایی‌ها باور دارند انجام کار‌های خوب راهی برای ستایش خدای بودا است و سبب می‌شود تا کارمای خوبی از آن آنان شود که در زندگی بعدی‌شان به آن‌ها کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
4
خریت نه تنها علف خوردن است
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
2
خرافات وجهل ونادانی لازم وملزوم یکدیگرند.کسانی که به خرافه اعتقاد دارند دارای درجاتی از جهل ونادانی هستند.هرچه دانس وفهم وادراک انسانها بیشتر می شود به همان نسبت خرافات وخرافه پرستی نیز از ذهن آنها رخت برمی بندد.در همین جوامع بودایی وادیان خرافی جنوب شرق آسیادختران نوجوان را سر می برند وخون آنها را بین حاضرین توزیع می کنند تا آنها با خوردن این خون بعنوان اکسیر جوانی جوان شوند.پدر جهل بسوزد که هرچه جنس بشر ازآن عذاب می کشد ناشی از جهل است.بشر هرجا که نسبت به مسئله ای وسئوالی جهل وناآگاهی داشته وامکان تحقیق برایش فراهم نبوده ویا علم زمانش محدود بوده وجوابی پیدا نکرده روبه خرافات آورده است وبا خرافه ذهن خود را آرام کرده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
3
خوبه باز سر خودش رو قطع کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
2
2
ما هم قمه زنی ، علم کشی داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
2
میگند یارو خودش باورش شده این بابا را میگند.اوساش بهش یاد نداده بوده این روضه ها را برا مردم باید خوند نه خودت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین