کد خبر: ۷۰۶۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کار ایران یا نتیجه آزمایش موتور موشک اسرائیلی

انفجار مرموز در اسرائیل؛ ماجرا چه بود؟

این حادثه درست پس از آن رخ داد که اسرائیل و امریکا در ماه فوریه اعلام کردند بر روی نسل جدید موشک‌های رهگیر به نام پیکان ۴ کار می‌کنند. تومر یک شرکت اسرائیلی نیز به "آسوشیتدپرس" گفته که انفجار ناشی از آزمایشی معمولی و کنترل شده مطابق با برنامه کاری بوده است.
انفجار مرموز در اسرائیل؛ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- تصاویر ماهواره‌ای و آن چه تحلیلگران توصیف می‌کنند نشان می‌دهد که آزمایش موتور‌های موشک در پایگاه هوایی مخفی "سدوت میچا" در اسرائیل در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ میلادی عامل اصلی شنیده شدن صدای انفجار مرموز بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری "آسوشیتدپرس" با اشاره به اینکه در میانه افزایش تنش میان اسرائیل و ایران و با انبوه ادعا‌های خرابکاری مطرح شده، طی هفته گذشته صدای انفجار مرموزی در اسرائیل شنیده شد، این ادعا را مطرح کرده که علت این انفجار موج شوک وارد شده ناشی از آزمایش موتور موشک به عنوان بخشی از برنامه موشکی اسرائیل بوده است. این در حالی است که پیش‌تر ادعا‌هایی مبنی بر دست داشتن ایران در این انفجار مطرح شده بود.

"آسوشیتدپرس" با رد ادعای نقش داشتن ایران در این انفجار می‌نویسد: "این انفجار در یک پایگاه مخفی نظامی اسرائیلی و بر اثر آزمایش موتور موشک صورت گرفته است.

"جفری لوئیس" کارشناس مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای جیمز مارتین در موسسه مطالعات بین المللی میدلبری می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای و مقایسه آنان با تصاویر پیشین که توسط Planet Labs Inc و آسوشیتدپرس گرفته شده‌اند نشان می‌دهنده علائمی سوختگی در محل انفجار وجود دارند اما ساختمان‌های اطراف هیچ نشانه‌ای از خسارت را نشان نمی‌دهند.

تومر یک شرکت اسرائیلی نیز به "آسوشیتدپرس" گفته که انفجار ناشی از آزمایشی معمولی و کنترل شده مطابق با برنامه کاری بوده است.

این حادثه درست پس از آن رخ داد که اسرائیل و امریکا در ماه فوریه اعلام کردند بر روی نسل جدید موشک‌های رهگیر به نام پیکان ۴ کار می‌کنند.

تومر به این پرسش که آیا این انفجار مرتبط با آزمایش موشک پیکان بوده یا خیر پاسخی نداده است.

اسرائیل امیدوار است پیکان ۴ را با پیکان ۲ جایگزین کند. موشک‌های تازه قابلیت رهیگری و انهدام موشک‌های بالستیک را دارند. هدف از ساخت پیکان مقابله دفاعی اسرائیل با برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
4
بعد با دروغ و بی عقلی عده ای نادان و پر حرفی نا بجا ما باید هزینشو بدیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین