کد خبر: ۷۰۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

گلایه پدر کشتی‌گیر آسیب‌دیده صحنه‌ای از روند درمان پسرش

پدر علی دلفانی کشتی گیر ملی پوش فرنگی ناشنوایان که هفته پیش حین انجام تمرین در یک باشگاه دچار آسیب دیدگی از ناحیه نخاع گردن و کمر شد، از روند رسیدگی به فرزندش در بیمارستان معاون صحنه انتقاد کرد.
گلایه پدر کشتی‌گیر آسیب‌دیده صحنه‌ای از روند درمان پسرش
آفتاب‌‌نیوز :

افشین دلفانی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت پسرش که اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری است، اظهارکرد: دیروز(یازدهم اردیبهشت) پس از یک هفته توانستیم پزشک معالج پسرم را ببینیم که به ما اعلام کرد که وضعیت علی رو به بهبودی است.

وی با بیان اینکه کسی در بیمارستان پاسخگوی سوالات خانواده اش در خصوص وضعیت پسرش نیست، گفت: طی این یک هفته بارها جویای احوال پسرم بودیم، اما دراین مدت دکتر را ندیدم و پرستارها هم خبر خاصی به ما نمی دادند و گاهی می گفتند وضعیتش وخیم است و گاهی می گفتند قطع نخاع شده و گاهی هم عنوان می کردند که شرایط بهتری دارد و همه اینها استرس زیادی را به ما تحمیل می کرد.

گلایه پدر کشتی‌گیر آسیب‌دیده صحنه‌ای از روند درمان پسرش

پدر این کشتی گیر ملی پوش ناشنوایان اضافه کرد: اگر هم بخواهیم که پزشک پسرم را ببینیم باید هر روز به مطب پزشک معالجش برویم و در آنجا از آخرین وضعیتش جویا شویم.

وی با درخواست از مسئولین و جامعه ورزش برای کمک به پسرش گفت: علی دلفانی یک ورزشکار ملی پوش بود که می خواست برای کشورش افتخار آفرینی کند، اما قسمت نبود و به این سرنوشت دچار شد و اکنون از همه مسئولین و جامعه ورزش می خواهم تا برای بهبودی‌اش به ما کمک کنند.

دلفانی در ادامه با انتقاد از عملکرد بیمارستان معاون شهرستان صحنه در ساعات اولیه آسیب دیدگی پسرش، گفت: در بیمارستان معاون صحنه هیچ کاری برای علی نکردند. سه ساعت و نیم تمام در بیمارستان بی کس و رها بود و هیچ پزشکی نبود که او را ببیند، در نهایت هم با سر و صدا و عصبانیت ناچار شدند که او را معاینه کنند.

وی ادامه داد: شرایط روحی خوبی نداشتیم و می خواستیم هرچه سریعتر پسرم را به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام کنیم، اما بیمارستان اعلام کرد تا زمانی که هزینه بیمارستان را پرداخت نکرده‌ایم حق بیرون بردن مریض را نداریم. برای اعزام علی هم آمبولانسی را اختصاص دادند که هیچ امکاناتی نداشت، حتی یک کمربند که بتوانیم با آن پسرم را روی تخت ببندیم و همین موضوع باعث شد تا در طول مسیر چندباری از تخت بیفتد و در نهایت مجبور شدیم با کاوری که روی بدنش کشیده بودند او را به تخت ببندیم.

وی گفت: پسرم سرمایه زندگی من است و او را بزرگ کردم، ملی پوش شد تا افتخار آفرینی کند، اما متاسفانه در بیمارستان معاون صحنه در حقش کوتاهی کردند. به گفته پزشکش بخشی از آسیب‌هایی که دیده مربوط به زمانی بوده که از صحنه به کرمانشاه انتقال پیدا کرده است.

پدر این کشتی گیر ملی پوش ناشنوایان در ادامه با قدردانی از زحمات پزشک معالج پسرش، گفت: خانم دکتر سپهری در بحث درمان علی زحمات زیادی را کشیده که قدردان زحماتش هستیم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون و بویژه سرپرست هیات ناشنوایان استان در این مدت پیگیری های زیادی را داشته اند، عنوان کرد: روزهای ابتدایی که علی در بیمارستان طالقانی کرمانشاه بستری بود، مجبوربودیم هر روز بین کرمانشاه و صحنه در رفت و آمد باشیم، در نهایت با پیگیری های خانم قره ویسی سرپرست هیات ناشنوایان، اداره کل ورزش و جوانان استان محلی را برای اسکان در اختیار ما قرار دادند.

دلفانی در پایان گفت: اگر سالنی را برای تمرین در اختیار پسرم قرار می دادند شاید این مشکل برایش پیش نمی آمد.

دستور وزیر ورزش برای پیگیری وضعیت علی دلفانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم از دستور وزیر ورزش برای پیگیری وضعیت درمان کشتی گیر ملی پوش ناشنوا آسیب دیده صحنه ای خبرداد.

صابر رحیمی نیز در حاشیه عیادت از علی دلفانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری های لازم را برای درمان این کشتی گیر خواهد داشت، اظهارکرد: وزیر ورزش از ما خواسته تا این پیگیری ها را داشته باشیم و هیچ کوتاهی در حق این کشتی گیر نشود.

وی تصریح کرد: معاون وزیر ورزش هم طی این روزها چندباری تماس گرفت و خواستار رسیدگی به وضعیت درمانی این کشتی گیر شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: از خانواده این کشتی گیر هم در این شرایط حمایت های لازم را خواهیم داشت و نگرانی بابت هزینه های درمان فرزندشان نداشته باشند.

وی درپایان در خصوص گلایه پدر علی دلفانی که چرا یک سالن را برای تمرین در اختیار فرزندش قرار ندادند، تا شاید چنین اتفاقی نمی افتاد، اعلام کرد: تعطیلی کامل باشگاه ها و سالن های ورزشی یک دستورالعمل است که ما به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی موظف به اجرای آن بودیم.

هفته گذشته، علی دلفانی حین تمرین در باشگاهی که در این شرایط کرونایی اجازه فعالیت نداشت، از ناحیه نخاع و گردن دچار مشکل شد.

ایسنا آمادگی دارد نظر مسئولین بیمارستان معاون صحنه را نیز در این خصوص منتشر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین