کد خبر: ۷۰۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

جان باختن ۵۰ مهاجر در سواحل لیبی

رییس بخش مهاجرت هلال احمر لیبی عصر دوشنبه گفت جسد حدود ۵۰ مهاجر در سواحل شهر «الزاویه» در شمال لیبی از آب بیرون کشیده شده است.
جان باختن ۵۰ مهاجر در سواحل لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

احمد المخلوف به پایگاه خبری «القاهره۲۴» ضمن تأیید کشته شدن این افراد، گفت که در میان اجساد غرق شدگان، چند تبعه مصری نیز دیده شده است، هرچند وی به شمار دقیق آن‌ها اشاره نکرده است.

رییس بخش مهاجرت هلال احمر لیبی با اعلام این که دیگر جان باختگان این حادثه تبعه دیگر کشورهای آفریقایی بوده‌اند، ادامه داد: سه خانواده متشکل از پدر و مادر و فرزندانشان به طور کامل در این حادثه غرق شده‌اند.

وی همچنین افزود گروه‌های امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن اجساد جان باختگان و مجروحان این حادثه هستند.

المخلوف اضافه کرد: این افراد از راه مهاجرت غیرقانونی در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی بوده‌اند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد دیروز یکشنبه نیز اعلام کرد که یک قایق حامل مهاجران غیر قانونی در راه اروپا بوده است که در نزدیکی سواحل لیبی در دریای مدیترانه واژگون شده است.

با وجود اینکه تعداد پناهجویان در اتحادیه اروپا، به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته، اما طبق پیش بینی دفتر پشتیبانی پناهندگی اروپا، جمعیت پناهجویان در آینده می‌تواند افزایش یابد. تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا موجب کاهش تعداد پناهجویانی شده که می‌توانستند قبلا به اروپا سفر کنند، اما اگر این بیماری موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات در غرب آسیا و شمال آفریقا شود، می‌تواند موج عظیمی از پناهجویان را در آینده به سمت اروپا سرازیر کند.

همچنین هر چند کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند درهای خود را به روی پناهجویان بسته نگاه دارند، بحران افزایش موج مهاجرت به سوی این کشورها همچنان رو به افزایش است و شیوع بیماری کووید-۱۹ نیز بر شدت این بحران افزوده است. دامنه تهدید مهاجران غیر قانونی به اروپا از جمله اسپانیا در حالی از بحرانی اجتماعی به بحرانی بهداشتی تبدیل شده است که «براس تروخییو» مشاور بهداشت دولت محلی جزایر قناری از دولت مرکزی خواست با اتخاذ تدابیری از ورود سیل پناهجویان به این منطقه جلوگیری کرده و همچنین نام مهاجران مبتلا به کووید-۱۹ را از آمارهای رسمی کشور خارج کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین