کد خبر: ۷۰۷۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

پیروزی بزرگ راست‌گرایان در انتخابات محلی مادرید

نتایج شمارش بیش از نیمی از آرای انتخابات محلی در پایتخت اسپانیا، نشانگر پیروزی گسترده حزب راست‌گرای مردمی به سرلیستی ایزابل دیاز آیسو است.
پیروزی بزرگ راست‌گرایان در انتخابات محلی مادرید
آفتاب‌‌نیوز :

راست‌گرایان مادرید در این انتخابات سهم خود از مجلس محلی را دو برابر کرده و ۶۳ کرسی از ۱۳۶ جایگاه مجلس منطقه‌ای را به خود اختصاص داده اند. به این ترتیب حزب حاکم منطقه مادرید در صورتی تائید این نتیجه تنها ۵ کرسی برای کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان فاصله خواهد داشت که می‌تواند این کمبود را با ائتلاف با راست‌گرایان افراطی بکس (VOX) یک جریان راست‌گرای دیگر پر کند.

حزب سوسیالیست، حزب حاکم در مقیاس ملی، در مادرید با از دست دادن ۱۱ کرسی، تنها ۲۶ جایگاه در مجلس محلی آینده خواهد داشت. این یک شکست بزرگ برای پدرو سانچز و شرکای چپ‌گرای وی در دولت ائتلافی اسپانیا به شمار می‌رود.

پس از سوسیالیست‌ها، احتمالا چپگرایان رادیکال ماس مادرید، با ۲۱ تا ۲۴ کرسی نیروی سوم پارلمان محلی مادرید خواهند بود.

حزب راست‌گرای افراطی بُکس با کسب احتمالی ۱۴ کرسی، نیروی چهارم سیاسی در پارلمان پایتخت خواهد بود. به این ترتیب احتمال حضور این جریان در دولت محلی آینده مادرید، کماکان وجود دارد.

در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹، با وجود پیشتازی سنتی راست‌گرایان، حزب سوسیالیست تقریبا برابر با حزب مردمی رای کسب کرده بود. با این حال جریان‌های راست گرا، دولت ائتلافی محلی حاکم را در دو سال گذشته در دست داشتند.

انتخابات منطقه‌ای نه تنها برای پایتخت و حومه بلکه برای کل کشور سرنوشت‌ساز تلقی می‌شود، زیرا محکی است برای آرایش جدید نیرو‌های سیاسی و همچنین نشانگر توانایی نفوذ راست افراطی، به‌عنوان یک نیروی تعیین‌کننده در سپهر سیاسی اسپانیا به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین