کد خبر: ۷۰۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کمیته کارشناسی ستاد کرونا:

برگزاری کنکور در تاریخ مقرر/ آزمون کارشناسی ارشد خرداد برگزار نخواهد شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس تصمیم کمیته کارشناسی ستاد کرونا، زمان برگزاری کنکور تغییر نخواهد داشت.
برگزاری کنکور در تاریخ مقرر/ آزمون کارشناسی ارشد خرداد برگزار نخواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون‌ها اظهار داشت: آزمون‌ها را باید به دسته‌های آزمون‌های پایه نهم، دوازدهم، کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها از قبیل آزمون‌ کارشناسی ارشد و آزمون‌های وزارت بهداشت تقسیم بندی کرد. در جلسات کارشناسی مقرر شد هیچ آزمونی از قبیل کارشناسی ارشد در خرداد ماه برگزار نشود که این موضوع باید شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود و اطلاع رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه برگزاری کنکور سال گذشته تجربه موفقی داشتیم اظهار داشت: پروتکل‌ها سال گذشته بسیار دقیق رعایت شد و قبل از آن همه ورودی‌ها را با بانک اطلاعاتی چک کردیم و افراد کرونا مثبت جدا شدند و حتی از افرادی که در بیماسرتان بستری بودند همانجا از آنها کنکور گرفته شد.

رئیسی با بیان اینکه سال گذشته موارد ابتلا به کرونا بسیار ناچیز بوده و حتی از نرم ابتلا به جامعه کمتر بوده است توضیح داد: در جلسات کارشناسی ستاد کرونا مقرر شد زمان برگزاری کنکور تغییر نکند و تصمیم بر این شد با فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی کنکور در زمان مقرر برگزار شود. همچنین وضعیت سلامت افرادی که می‌خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند از طریق سامانه وزارت بهداشت استعلام خواهد شد، تا در صورت مثبت بودن فرد، فضای جداگانه‌ آزمون برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام آزمایشگاه‌های کشور به سامانه وزارت بهداشت متصل هستند افزود: می‌توانیم از این طریق افرادی که تا ۱۴ روز قبل تست کرونا داشته‌اند را شناسایی کنیم و تصمیم نهایی در این زمینه روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته خواهد شد.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی به دلیل ابتلا به کرونا در «آی سی یو» بستری شده باشد برای شرکت در کنکور باید چه اقدامی انجام دهد گفت: این موارد جزو استثناها هستند و هرساله افرادی هستند که به دلیل بیماری یا حادثه توانایی شرکت در کنکور را ندارد با این حال زمینه برگزاری کنکور برای افراد کرونا مثبت در بیمارستان یا مکانی مجزا فراهم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین