کد خبر: ۷۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

پیغام ویژه‌ی محمد علی کِلِی پیش از شهرآورد ۹۵؛ ریسک کنید دوستان

تنها چند ساعت تا آغاز شهرآورد شماره ۹۵ باقی مانده و سرخابی‌های پایتخت برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید در این دیدار حساس به برتری دست پیدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

"کسی که به اندازه کافی شهامت نداشته باشد که ریسک کند، چیزی در زندگی به دست نخواهد آورد."

این یکی از اظهارنظرها و جملات به یادماندنی اسطوره ورزش و بوکس جهان، محمد علی کِلِی است. قهرمانی که پنج سال پیش از دنیا رفت اما نقل قول‌هایش همچنان ورد زبان اهالی ورزش باقی مانده است.

بله. ریسک کردن، شهامت می‌خواهد و شما برای رسیدن به موفقیت باید گاهی احتیاط را کنار بگذارید و "ریسک" کنید. تقریبا تمام انسان‌های موفق در هر رشته و صنفی، روزی ریسک گرفتند و تصمیمی بزرگ گرفتند.

این شاید بهترین پیغام برای سرخابی‌های پایپتخت پیش از شهرآورد شماره ۹۵ باشد. دیداری که از ساعاتی دیگر در ورزشگاه آزادی با قضاوت محمدرضا اکبریان آغاز می‌شود. تا پایان هفته بیست و دوم، پرسپولیس با ۴۲ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به سپاهانِ صدرنشین در رده دوم جای گرفته و استقلال از ۲۰ مسابقه، با ۳۴ امتیاز سوم است و فاصله‌اش با تیم محرم نویدکیا ۱۱ امتیاز است.

وضعیت استقلال نسبت به پرسپولیس بحرانی‌تر است. عدم پیروزی در بازی امشب، به طور غیر رسمی آبی‌ها را از کورس قهرمانی خارج خواهد کرد و این در فاصله هفت هفته تا پایان مسابقات اتفاق جالبی برای هواداران تیم آبی‌پوش پایتخت نخواهد بود. درثانی، استقلال نفس‌ چند چند تیم دیگر را پشت سر خود حس می‌کند و عدم کسب سه امتیاز مقابل تیم یحیی گل‌محمدی رتبه سوم این تیم را در خطر مستقیم قرار خواهد داد. به همین دلیل کسب پیروزی، تنها خواسته آبی‌ها در شهرآورد ۹۵ است. همانطور که خود فرهاد مجیدی هم اشاره داشت که تیمش درمقابل پرسپولیس، محکوم به پیروزی است.

پیغام ویژه‌ی محمد علی کِلِی پیش از شهرآورد ۹۵؛ ریسک کنید دوستان

در طرف مقابل پرسپولیس هم نیاز به برد دارد. یحیی گل‌محمدی تا به حال هیچ‌وقت در شهرآورد پایتخت به عنوان سرمربی، برنده نبوده و این به خودیِ خود یک انگیزه مضاعف برای او به وجود می‌آورد تا طعم شیرین پیروزی در این بازی سرنوشت‌ساز را بچشد. درثانی سپاهانِ آماده‌ی محرم نویدکیا آماده لغزشی از سوی پرسپولیس است تا خودش را به تنهایی در رتبه نخست قرار دهد. سرخپوشان تهرانی به هیچ‌وجه دوست ندارند رویای کسب گلات(پنج قهرمانی متوالی) به این زودی از بین برود. یادمان نرود که تیم سپاهان در ۱۱ بازی اخیر خود شکستی نداشته و به ۹ برد دست پیدا کرده است. این یعنی آنها به این راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند و دل بستن به این احتمال که طلایی‌پوشان در هفت بازی بعدی قطعا امتیاز از دست می‌دهند و می‌شود آن را جبران کرد، خطایی بزرگ است.

پیغام ویژه‌ی محمد علی کِلِی پیش از شهرآورد ۹۵؛ ریسک کنید دوستان

پس باید هر ۲ سرمربی احتیاط بیش از حد را کنار بگذارند و برای پیروزی وارد میدان شوند. وقتی صحبت از ریسک می‌کنیم؛ باید این توضیح را هم در ادامه‌اش ذکر کنیم که این ریسک، باید فکر شده و کنترل شده باشد. بدون تردید ریسکِ بدون فکر، شما را از چاله به چاه خواهد انداخت و عواقبی ترسناک به همراه دارد. هر ۲ سرمربی تفکراتی هجومی دارند و در ۲ دوئل قبلی‌شان هم شاهد رد و بدل شدن هشت گل در مجموع بوده‌ایم. در صورتی که هر ۲ سرمربی به توانایی خود و تیمشان اعتقاد داشته باشند، دیگر بهانه‌ای برای ریسک نکردن وجود ندارد.

حالا نوبت این است تا ببینیم کدام یک از این ۲ بیشتر از دیگری جمله محمدعلی کِلِی را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد و از رینگِ استادیوم آزادی به عنوان نفر پیروز خارج خواهد شد. شکی وجود ندارد که با به دست آمدن نتیجه مساوی، دست نفر پیروز در اصفهان بالا خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین