کد خبر: ۷۰۹۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

سندرم «هاوانا» به نزدیکی کاخ سفید رسید

واشنگتن مشغول تحقیق درباره مورد دوم ابتلای یکی از مقام‌های کاخ سفید به یک بیماری جدید است که ظن آن می‌رود بعد از یک حمله‌ نامرئی (با استفاده از منابع انرژی رادیویی) در واشنگتن رخ داده است.
سندرم «هاوانا» به نزدیکی کاخ سفید رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سی‌ان‌ان در گزارشی از مورد دوم این بیماری مرموز چند هفته بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر 2020 خبر داده بود. این رسانه همچنین خبر وقوع اولین مورد بیماری را اطلاع‌رسانی کرد و گفت که هر دو مورد در نزدیکی کاخ سفید بوده است.

برخی معتقدند این حوادث ممکن است تلاشی از طرف دولت‌های خارجی باشد تا اطلاعات را از دستگاه‌های الکترونیک، مانند گوشی‌های همراه، بدزدند.

پدیده‌ای که با نام سندرم هاوانا شناخته می‌شود نخستین‌بار از طرف نشریه نیویورک تایمز در اکتبر ۲۰۲۰ گزارش شد. طی ۵ سال گذشته بیش از ۱۳۰ دیپلمات، سرباز و متخصصان اطلاعاتی این بیماری مرموز را تجربه کرده‌اند.

گزارش‌های سازمان مرکزی اطلاعات و پنتاگون می‌گویند به اعتقاد آنها این یک بیماری طبیعی نیست بلکه بیشتر [عوارض جانبی] ابزاری تهاجمی از طرف نیرویی خارجی است. براساس مطالعه‌ای که به سفارش وزارت امور خارجه انجام شده است، به احتمال زیاد این بیماری در اثر قرار گرفتن در معرض امواج رادیویی ایجاد می‌شود که به «سمت» اهدافی در ایالات متحده هدف گرفته شده‌اند.

علائم این بیماری می‌تواند شامل سردرد، وزوز گوش و اخلال در حافظه باشد. برخی از مقام‌ها به دلیل ابتلا به این بیماری به ناچار بازنشسته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین