کد خبر: ۷۱۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

پوتین محور گفتگوهایش با بایدن را اعلام کرد

رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به موج جدید حملات باج‌خواهی در سراسر آمریکا تاکید کرد که در صورت اقدام متقابل واشنگتن، مسکو آماده است تا مجرمان سایبری را تحویل بدهد.
پوتین محور گفتگوهایش با بایدن را اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

نشست میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه در تاریخ ۱۶ ژوئن به میزبانی ژنو در سوئیس برگزار می‌شود و این اولین نشست آنها از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه است. درگیری‌های منطقه‌ای در سوریه و لیبی، تهدیدات امنیتی جهانی و مسائل محیط زیستی احتمالا در دستورکار باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  همچنین موج حملات اخیر باج‌خواهی در سراسر آمریکا احتمالا در جریان این گفتگو مطرح شود، چرا که مقامهای آمریکایی بارها مدعی شدند که برخی از هکرهای عامل آن ساکن روسیه هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این مساله تاکید کرد که در صورت اقدام متقابل واشنگتن، مسکو آماده است تا مجرمان سایبری را تحویل بدهد.

پوتین تاکید کرد: چنانچه ما روی استرداد این مجرمان توافق کنیم، بعد روسیه قطعا این کار را انجام میدهد اما این تنها در صورتی است که طرف دیگر که در اینجا موضوع صحبت ما ایالات متحده است، با انجام این کار موافقت کند و مجرمان مشابه را به فدراسیون روسیه تحویل دهد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که طیفی از مسائل جهانی هست که مسکو و واشنگتن باید همکاری داشته باشند و تاکید کرد طرفین به احیای گفتگوهای مستقیم نیاز دارند.

او گفت که تحولات سوریه و لیبی در دیدار آنها در ژنو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. او تاکید کرد: موضوع درگیری‌های منطقه‌ای ، یعنی سوریه و لیبی و همچنین مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست و موضوعاتی از ماهیت جهانی بحث خواهد شد.

رهبر کرملین گفت: پیش از مراسمهای عالی رتبه، طرفین همواره تلاش دارند تا از لفاظیهای منفی بکاهند تا یک جو مناسب برای کار فراهم کنند. چیز خاصی در اینجا نیست و من خودم را با هیچ چیز گمراه نمیکنم. یک رویکرد حرفه‌ای وجود دارد.

او همزمان گفت که تصمیم آمریکا در زمینه موافقت با تمدید استارت جدید "یک گام حرفه‌ای" بود. پوتین تاکید کرد: دولت جدید به رهبری رئیس جمهور جو بایدن، در ابتدا پیمان استارت جدید را تمدید کرد. فکر میکنم این گام خیلی مهمی است... از طرف رئیس جمهور بایدن، البته این از حرفه‌ای گرایی حکایت دارد.

خبرگزاری اینترفکس هم امروز یکشنبه به نقل از پوتین گزارش داد، رئیس جمهوری روسیه انتظار دارد که نشست با بایدن به ایجاد گفتگو میان دو کشور کمک و تماسهای شخصی را احیا کند.

پوتین در مصاحبه با سایت "اسموتریم" روسیه (Smotrim.ru) گفته است: احیای تماسهای شخصی، روابط، ایجاد گفتگوی مستقیم، ایجاد مکانیسمهای کارآمد واقعی در آن حوزه‌هایی که منافع دوجانبه وجود دارد، انتظار میرود.

رئیس جمهوری روسیه در خصوص توافق استرداد مجرمان گفت همه این توافق‌ها در اسناد بین دولتی مربوطه تنظیم شده است. او گفت: بنابراین در این اسناد، توافقنامه‌ها و معاهدات طرفین تعهدات خاصی را به عهده میگیرند. آنها اکثراً برابر هستند. هر دو طرف تعهدات مشابهی را تقبل میکنند.

پوتین در ادامه تاکید کرد که بحث امنیت سایبری در سراسر جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او افزود: مساله امنیت سایبری امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا تعطیل شدن کل سیستمها به تبعات بسیار وخیمی ختم میشود.

رهبر روسیه همچنین در صحبتهایش گفت که تحولات در سوریه و لیبی در جریان نشست ژنو با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مطرح خواهد شد.

پوتین در مصاحبه خود گفت: مساله درگیریهای منطقه‌ای، به خصوص سوریه و لیبی و همچنین مسائل مرتبط به حفاظت محیط زیستی و مسائلی که ماهیت جهانی دارند، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست با پوتین شرایطی را برای رایزنی‌های بیشتر روی ثبات هسته‌ای استراتژیک فراهم کند. پوتین گفت: امید زیادی دارم که یک نشست حضوری، دست‌کم شرایطی برای رایزنی در مورد این مسائل را فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین