کد خبر: ۷۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان

مجله فرانسوی همکاری جدید اطلاعاتی میان آمریکا و عربستان را فاش کرد، این در حالی است که واشنگتن اعلام کرده حمایت اطلاعاتی خود را از ریاض کاهش داده است.
فاش شدن همکاری جدید اطلاعاتی آمریکا و عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

مجله فرانسوی متخصص در امور اطلاعاتی "اینتلیجنس آنلاین" نوشت، در زمانی که کاخ سفید خواستار تنظیم مجدد روابط خود با ریاض است، شرکت "فایو دامینز" آمریکا با کمک عوامل سابق سرویس اطلاعات مرکزی "سیا" و آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری با عربستان را برای ادغام داده‌های اطلاعاتی نظامی شروع کرده است که یکی از استراتژیک‌ترین قرادادهای عربستان محسوب می‌شود.

این شرکت همکاری با شرکت “AITC” را از زمانی که در اواخر ماه دسامبر قرارداد فروش‌های استراتژیک به نفع ریاض را برد، شروع کرده است و تلاش خواهد کرد به سرویس اطلاعات عربستان در طبقه بندی، تحلیل داده‌های مهم اطلاعات نظامی که از منابع مختلف اطلاعات بشری یا رهگیری‌ها یا تصاویر جمع‌آوری می‌شوند، کمک کند.

این پروژه مشترک بین دو شرکت فایو دامینز و AITC صرفا برای این قرارداد با عربستان راه اندازی شده است و دو شرکت دو تیم بزرگی از کارشناسان اینترنتی و اطلاعاتی از سرویس اطلاعات مرکزی، پنتاگون، آژانس امنیت ملی و گارد ساحلی آمریکا را به کار گرفته‌اند.

بسیاری از این نیروها در اداره برنامه‌ریزی کار کرده‌، برخی هم در افغانستان و عراق و سرویس اطلاعات فنی منطقه فعالیت داشته‌اند.

در هیئت مدیره فایو دامینز کارشناسان زیادی در امور عربستان مثل پاتریک پاسکال، مرد شماره دو مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در ریاض، شارلز سانت کلیر، افسر آمریکا در عملیات عزم راسخ علیه داعش در عراق حضور داشتند.

این همکاری در زمانی صورت می‌گیرد که کاخ سفید اعلام کرد می‌خواهد پشتیبانی اطلاعاتی از عملیات نظامی عربستان در یمن را کاهش دهد اما واقعیت این است که قرار است قرارداد فایو دامینز باعث شود این پشتیبانی به مرور زمان کارآمدتر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین