کد خبر: ۷۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

عروس ترامپ از آمریکایی‌ها خواست علیه مهاجران اسلحه به دست شوند

عروس رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد از سیاست مهاجرتی بایدن، از آمریکایی‌های ساکن مناطق نزدیک به مرزهای جنوبی این کشور خواست علیه مهاجرانی که قصد ورود دارند مسلح شوند و خودشان کنترل اوضاع را به دست بگیرند.
عروس ترامپ از آمریکایی‌ها خواست علیه مهاجران اسلحه به دست شوند
آفتاب‌‌نیوز :

«لارا ترامپ» عروس رئیس‌جمهور سابق آمریکا که احتمالا در انتخابات سنا در سال ۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد، از ساکنان مرزهای جنوبی آمریکا خواست در برابر مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، اسلحه به دست بگیرند و آماده باشند.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی «بیزنس اینسایدر»، او در یکی از برنامه‌‌های شبکه «فاکس نیوز» طرح‌های دولت بایدن برای امنیت مرزی را مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را ننگین خواند و گفت: نمی‌دانم به کسانی که در مرز جنوبی زندگی می‌کنند، چه می‌گویید. فکر می‌کنم بهتر است مسلح شوند، اسلحه به دست بگیرند و آماده باشند و شاید مجبور شوند مسائل را به دست خودشان بگیرند.

او همسو با نظر ترامپ که مخالف سرخت ورود مهاجران بود و سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای مقابله با این مسئله اعمال کرده بود، در خصوص مهاجرانی که قصد دارند از مرزهای جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، گفت: این افراد هرگز نباید این سفر خطرناک را به اینجا انجام دهند.

موضع تند و افراطی او انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و بسیاری گفتند که سخنان او می‌تواند خشونت پارتیزانی را ترویج کند.

از ابتدای سال جاری میلادی و با روی کار آمدن جو بایدن، مرزهای جنوبی آمریکا با موج مهاجران از سمت مکزیک مواجه بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی دوره چهار ساله خود بود. وی طرح ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است. به رغم ادعاهای انتخاباتی بایدن درباره تلاش برای بازگرداندن کودکان مهاجر جدا شده از والدینشان در دولت ترامپ، طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها هفت کودک از بیش از ۲۰۰۰ کودک به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین