کد خبر: ۷۱۳۷۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
رقابت نامزدها برای رسیدن به پاستور

از نامزدهای ریاست‌جمهوری چه خبر؟

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شروع شده و به نظر می‌رسد که نامزدها عزم خود را برای رسیدن به پاستور جزم کرده‌اند. همچنین تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در تعیین سرنوشت خود از دریچه صندوق‌های رأی موضوعی است که از طرف بسیاری از شخصیت‌ها دنبال می‌شود.
از نامزدهای ریاست‌جمهوری چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

سه روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته شده است.

هدف دولت سلام ایجاد استقلال اقتصادی همه جانبه است

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یکی از سفرهای استانی خود گفت: هدف اصلی دولت سلام ایجاد استقلال اقتصادی همه جانبه است و این کار را با جلوگیری از خام فروشی و افزایش بهره وری انجام خواهیم داد. ما باید در داخل کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم و به هیچ عنوان نباید مواد خام صادر کنیم. ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت سهمیه صادرات ما در اوپک است، در حالی که ما حدود یک میلیون بشکه نفت را با همین ظرفیت های پالایشگاهی می توانیم فرآوری کنیم ضمن این که باید از ظرفیت خالی صنایع پایین دستی و میاندست پتروشیمی نیز در این زمینه استفاده کرد. با وجود بیکاری نیروی انسانی فعال، نباید مواد خام را به این راحتی از کشور خارج کنیم و در حال حاضر بخش زیادی از صادرات ما را مواد خام تشکیل می دهد و به نوعی ما عادت به خام فروشی کردیم. امر ناپسند این است که باید در بخش هایی از زنجیره تولید که ارزش افزوده ایجاد می کند، سرمایه گذاری درستی انجام دهیم. نظام آموزشی ما شغل پایه و مهارت پایه نیست و توانایی ایجاد مهارت اجتماعی را ندارد و در آموزش عمومی و تخصصی کنونی باید به لحاظ طول زمان و مهارت انسانی بازنگری جدی انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: این که نظام آموزشی ما از ابتدا تا تحصیلات تخصصی دکتری در حدود ۲۵ سال طول می کشد، تنها وقت فرزندان ما را تلف می کند از طرفی صنعت کنکور نیز مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرد و دولت سلام در صورت انتخاب تغییرات زیادی را در این رویه از تحصیلات ایجاد خواهد کرد. امیدواریم در کنار همه ملت ایران بتوانیم ملت جدیدی را بسازیم و نیاز به همت همه جانبه مردم در عرصه اقتصاد داریم،دولت سلام سعی دارد تا موانع حضور مردم در اقتصاد را از بین ببرد و با همت مردم این اتفاق خواهد افتاد. با راه اندازی سامانه الکترونیک مردم امکان می یابند که بر مدیران نظارت داشته باشند. به هر شهرستانی بر اساس قابلیت ها، مزیت ها و ظرفیت هایش یک مأموریت کشوری می دهیم. تلاش می کنیم سفره انقلاب را از دست زیاده خواهان و عوامل فرصت طلب بگیریم و مردم بر سر سفره بنشینند و عدالتی که وظیفه دولت اسلامی است، انجام شود. از بین بردن فساد، رانت، تأکید بر شایسته سالاری، بودن با مردم و حق حاکمیت به مردم در دولت سلام دنبال می شود. به علت بی برنامگی با برنامه ریزی غلط شاهد عدم توازن جدی و تبعیض هستیم.۱۵۰ شهرستان از بین ۴۵۰ شهرستان کشور دچار وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان وضعیت فوق بحرانی دارند. برنامه ما جایگزینی سربازی حرفه ای به جای سربازی اجباری است.

توسعه اقتصادی نیازمند تعامل جدی با دنیاست

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه با تهاتر نمی‌شود کشور را اداره کرد در نشست خبری اظهار داشت: ما نیاز به تعامل با دنیا داریم. هیچ کشوری در دنیا به رشد و توسعه اقتصادی مناسبی نرسیده مگر اینکه تعامل جدی با دنیا داشته باشد. علت ورود من به انتخابات این بود که احساس کردم روند امور اقتصادی کشور و شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مسیر توسعه پایدار نیست. ما عقب ماندگی‌های جدی اقتصادی داریم و ملت ایران سزاوار این شرایط با منابع عظیم نیست. حکمرانی اقتصادی در کشور نامطلوب بوده و به نفع مردم و توسعه نیست. سال‌ها سیاسیون برای کشور تصمیم گرفتند و نتیجه اش این شد که هم اکنون شاهد آن هستیم. حالا اجازه بدهند اقتصاددانان اداره کننده امور باشند و باید در این مدت اصلاحات اقتصادی انجام دهیم. برجام مساله مهم و مورد تایید نظام هست و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی هم هست و ایشان هم فرمودند که ما مصمم هستیم برجام اجرایی شود. دولت فعلی هم دنبال آن هست و من امیدوارم آمریکا همانطور که از برجام خارج شده مجدداً برگردد و تعهداتش را اجرا کند و تعهدات آمریکا راستی‌آزمایی شود و ایران هم به تعهداتش پایبند خواهد بود. اگر در دولت فعلی هرچه زودتر حل شود و تحریم‌ها برداشته شود، در مورد توجه و استقبال من است و امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر بیفتد اگر هم در این دولت نشود حتماً جزو اولویت‌های اول من هست که موضوع را پیگیری کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تاثیرات برجام در مراودات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی گفت: مشکل کشور ما باید به طور جدی حل شود. ما نیاز به تعامل با دنیا داریم. هیچ کشوری در دنیا به رشد و توسعه اقتصادی مناسبی نرسیده مگر اینکه تعامل جدی با دنیا داشته باشد. ما به سرمایه خارجی، تکنولوژی خارجی و بازارهای صادراتی نیاز داریم. چیزی که بعضی از دوستان مطرح کرده و می‌گویند با تهاتر کشور را اداره کنیم با تهاتر که نمی‌شود کشور را اداره کرد. در شرایطی که فشار حداکثری دشمن بود ما مقاومت کردیم و تحریم‌ها را خنثی کردیم چون آنها دنبال فروپاشی اقتصاد بودند برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد همه حرف‌هایی که زده می‌شود درست است. بله وظیفه ما بود و ما هم ایستادیم. من خودم در بانک مرکزی بیشترین فشارها را تحمل کردم که این اتفاق نیفتد و خوشبختانه ما پیچ اصلی فشار حداکثری را رد کردیم. ولی اینکه فکر کنیم توسعه با این روش و فقط خنثی کردن تحریم و با تهاتر اتفاق می‌افتد، اشتباه محض است. کشور در یک شرایط رقابتی با کشورهای مشابه خودمان و کشورهای دیگر در منطقه قرار دارد و ما نمی توانیم با سرنوشت ملت بازی کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند ملت توسعه و رفاه و آرامش نمی‌خواهند، زندگی نمی‌خواهند. ما نیامدیم فقط صبح تا شب به مردم فشار تحمیل کنیم. اگر قرار بود مردم فشار تحمل کنند که دیگر ما را انتخاب نمی‌کردند. من می‌گویم اگر می‌خواهیم کشور به شرایط مطلوب وارد شود، باید تعامل داشته باشند شعار من هم تعامل از خانه در خارج است همانطور که با بچه‌هایمان نمی‌توانیم دیالوگ و گفت و گو بکنیم و در داخل جامعه در گفتگو باشیم، در دنیا هم در گفت و گو مشکل داریم.

منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست با جمعی از نویسندگان، شاعران و ناشران با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود، گفت: نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند. حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نباید لفظی باشد و باید منجر به عمل شود. هم نظریه پردازان و کسانی که صاحب نظر در دانشگاه و حوزه هستند و هم کسانی که در میدان کار هستند باید از نظرشان استفاده شود و هر نظری بدون استفاده از نظر میدان داران انتزاعی هست. حمایت از اهالی فرهنگ و هنر هم حقوقی، هم مالی و هم میدان دادن به ابتکارات و خلاقیت های آنها بویژه جوانان است. منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود و نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند و باید آن را فعال کنیم.

او با تاکید براینکه فرهنگ و هنر امیدوار کننده جامعه است و هنر و فرهنگ انقلابی جامعه را امیدوار می‌کند، افزود: امید و اعتماد و سفره مردم آسیب دیده است و این رسالت همه ما هست و هنرمندان می‌توانند در این عرصه تحول بیافرینند. تحول شرایطی دارد و ایجاد تحول در سفره و کسب و کار مردم با سخن نمی ‌شود و اگر عمل نباشد ناامیدی ها افزون خواهد شد. برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول در می‌آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند. تهیه کتاب برای برخی از خانواده ها سخت است و باید کتاب را ارزان کنیم و ارزان شدن با حرف نمی شود. دولت باید اول هدایت و دوم حمایت و نظارت کند. نقش زنان در جای جای کشور و نقشی که در تولید دارند، می‌تواند سفره‌های مردم را آباد کند و باید به این نقش مولد زنان اهمیت دهیم و این نقش را بسیار تعیین کننده بدانیم. امروز جایگاه قهرمانی که زنان از خود دارند، نشانگر استعداد بسیار بانوان است. اکنون ما در کشور نیازمند عدالت توزیعی هستیم و چرا باید این ظرفیت‌ها فقط در اختیار آقایان باشد؛ خانم‌ها تا زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود. کسی به بانوان حقی نداده است بلکه خداوند به بانوان حق داده و حق زنان خدادادی است و دولت نه تنها نباید این حق را ضایع کند بلکه باید زمینه شکوفایی آن را هم ایجاد کند. در سازمان‌هایی که طی چند دهه مسئولیت داشته‌ام، بسیاری از خانم‌ها در مسوولیت و سمتی که داشتند مسئولانه تر عمل کردند. جانفشانی بانوان پزشک و پرستار در نظام سلامت برای مردم بسیار برجسته است و نقشی است که امروز همه ایران باید در مقابل آنها خضوع کنند.

بورس احیا می شود

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از احیای بورس در دولت خود خبر داد و گفت: در این طرح به جبران مالباختگان در بورس توجه شده و بیمه کردن بازار سرمایه، بخشی دیگر از طرح نجات اقتصاد در دولت من خواهد بود. کابینه بنده، ترکیبی از جوانگرایی و تجربه گرایی خواهد بود. در این گروه جوانان بین ۳۵ تا ۴۵ سال قرار دارند و در بخش دیگر افراد تجربه هستند. می‌خواهیم تجارب این افراد را به جوانان انتقال دهیم هم اکنون لیست نهایی مشخص نشده اما بخش اعظم کابینه مشخص شده است. با بودجه‌ای که مجلس تدوین کرده و زمین سوخته ای که دولت در اختیار ما می‌گذارند کار بسیار سختی پیش رو داریم اما با برنامه‌ای که داریم بخشی از این تورم در دولت بنده کاسته می شود، تورم ۵ درصد و سال آینده ۷ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند بر روی قیمت ثابتی قرار می‌گیرد. راهکار اصلی تولید ملی است، در این راستا تولید ملی را توسعه می دهم. که اگر مالیات‌ها را کاهش دهیم درآمد به میزان کافی خواهیم داشت.اما هنگامی که تولید با رکود مواجه شود کاری نمی‌توان کرد. ما هم اکنون ۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و جالب اینجاست که همین افرادی که حاضر به پرداخت مالیات نیستند یارانه نیز دریافت می کنند، غارت اتفاق افتاده است. مواردی که در ایران اتفاق افتاده بی سابقه است.

نامزد سیزدهمین انتخابات با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور بیش از ۱۰ درصد است گفت: بسیار بیشتر از این رقم است، بخش زیادی از افراد جامعه بی کار هستند و بسیاری از کارخانه ها تعطیل است و ۷۰ درصد کشور غیر مولد است. اگر که غیر از این بود که ترکیه و امارات جلو زده بودیم. از تمام ظرفیت کشور استفاده خواهیم کرد و اگر لازم شد نیروی کار از خارج می آوریم. در اروپا و آمریکا میزان بی کاری پایین است و حتی از نیروی کار دیگر کشورها استفاده می کنند. چطور در اردکان و میبد بی کاری به صفر رسیده است در دیگر نقاط این امر ممکن نیست؟ از تمام ظرفیت تولید نفت، سرمایه‌گذاری و مدیریت اقتصادی برای رفع بی کار درست می کنیم. یکی از جهش های اقتصادی در دولت من بحث مسکن خواهد بود هم اکنون تولید و ساخت مسکن کاهش یافته و این موضوع سبب افزایش قیمت مسکن شده است. همچنین نبود منابع برای خرید مسکن نیز یکی از مشکلات خانه دار شدن مردم کشور است. یکی از برنامه های بنده این است که تولید مسکن را به بازار سرمایه و تقاضا برای مسکن را به بانک ها متصل خواهیم کرد. همه بانک ها موظف به پرداخت وام مسکن خواهد بود و همچنین بانک ها با ۱۰ درصد آورده باید ۹۰ درصد هزینه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند. مدت بازپرداخت ۴۰ تا ۵۰ سال طول خواهد کشید و زمین رایگان در اختیار سازندگان قرار می دهیم. این مدل در اروپا و آمریکا است. بورس به تولید سرمایه گذاری متصل خواهد شد، بخشی از ضرر مردم با افزایش قیمت سهام ها جبران خواهد شد. همچنین طرح نجات بخشی از دیگر برنامه ام برای اقتصاد خواهد بود. در این طرح به جبران مالباختگان در بورس توجه شده همچنین بیمه کردن بازار سرمایه بخشی دیگر از طرح نجات خواهد بود.

رانت منشأ فساد است

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی اظهار داشت: یک صنعتگر برای اخذ مجوز به ۱۷ دستگاه باید مراجعه کند که این امر ۲ سال به طول می‌انجامد. صنوف باید مجوزها را به راحتی دریافت کنند و بر اساس طرحی که در استان اصفهان تجربه شد، با سنجش اهلیت فرد، مجوز به وی ارائه می‌شد. بانک باید کار بانکی کرده و کارغیربانکی مانند خرید سکه، دلالی زمین و مسکن و پولشویی نکند. بانک ها باید منابع را از مردم دریافت کرده و در اختیار تولید قرار دهد. بانک مرکزی باید مستقل بوده و نقدینگی را کنترل کرده و نظام بانکی را اصلاح کند. اگر سامانه های شفافیت به درستی عمل کنند و از صدور کارت های بازرگانی متعدد اجتناب شود، جلوی فرار مالیاتی گرفته خواهد شد. راه افتادن سامانه جامع مالیاتی تنها به اراده نیاز دارد که تعارض منافع جلوی آن را گرفته و دولت اراده نکرد و نخواست که جلوی آن را بگیرد. دولت باید بداند که چابک نباشد و خدمات اقتصادی به مردم ارائه ندهد، زمین گیر خواهد شد. ۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت در انتهای دوره چهار ساله من به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. با اصلاح نظام مالیاتی در اواخر دولت من، ۶۰ درصد درآمد دولت از مالیات خواهد بود و در کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز باید مالیات ها را کاهش داد.

مهرعلیزاده در مورد نحوه مقابله با تعارض منافع گفت: سامانه های جامع مالیاتی جلوی تعارض منافع دستگاه ها را می گیرند. در عرض ۲ تا ۳ ماه می توان با حذف موانع تولید و ارائه مشوق ها و هدایت نقدینگی، تولید را افزایش و تورم را متوقف کرد. در نیمه دوم دولت من، تورم نصف خواهد شد و در انتهای آن تک رقمی خواهد شد. با اصلاح بودجه نیز می توان جلوی رشد نقدینگی و بالتبع افزایش تورم را گرفت که لازمه آن اصلاح مالیات ها و حذف ۷۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات های بیجا و پنهان به واحدهای تولیدی است که با خدمات ارزان، محصولات خود را به قیمت جهانی می فروشند. از ماه نخست ریاست جمهوری دست به عادلانه کردن قیمت های انرژی در کارخانه های بزرگ خواهیم زد به گونه ای که در قیمت تمام شده شوکی به جامعه وارد نشود. ستاد تنظیم بازار در ابتدا برای ارائه مواد اولیه و ثانیا برای کنترل توزیع شکل گرفت. اکنون ستادها و سازمان‌های متعددی داریم. این تداخل وظیفه سازمان‌های متعدد با همدیگر یک مطلب است و مطلب دیگر مطلب رانت و وجود قیمت‌های مختلف برای واردات مواد اولیه در نهادهای اساسی برای کالاهای اساسی که یکی از مشکلات است. به نظر می‌رسد که تنها راه حل آن، این است که اولا به جای این تعداد ستادهای در کنار هم، یک واحد متشکل در یکی از وزارت‌خانه‌ها که مسوولیت هم تولید و هم توزیع را داشته باشد که اصولا وزارت صمت باید این تعهد را داشته باشد، واگذار شود. از آن طرف نیز چند نرخی و چند قیمتی مواد اولیه را از بین ببریم تا بازار به شکل سالم بتواند کار کند و به این ترتیب تنظیمی هم بر روی واردات و هم تولید داخل از نظر قیمت می‌تواند صورت بگیرد که تمام این موارد مستلزم این است که یک برنامه منظم و مرتب در جهت هم تامین و هم توزیع وجود داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری تقابل جریان اشرافی‌گری و انقلابی است

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور در آستانه تغییر و تحول انقلابی است، گفت: مردم با مشارکت حداکثری و تکیه به جریان انقلابی در مقابل اشرافی‌گری هوشیار باشند تا غده‌های سرطانی فساد و اشرافی‌گری جراحی و تحول ایجاد شود. کشور در آستانه بستن پرونده تزویر و دروغ، تنبلی و کم‌کاری، خودباختگی و لرزیدن پای مسوولان در مقابل بیگانگان، تحقیر ملت، اشرافی‌گری، تبعیض، فساد و فقر در جامعه اسلامی است. یکی، جریان اشرافی‌گری با تحمیل حجم مشکلات و اینکه که فقط گره آن به‌دست خارج از کشور باز می‌شود و دیگری، جریان انقلابی و معتقد با تکیه بر آرمان شهیدان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای خدمت به ملت است. باور قلبی این جریان بر این است که توان داخلی نمی‌تواند مشکلات را بدون بیگانگان رفع کند و آنان جز با تمسک به ریسمان پوسیده نظام سلطه نمی‌توانند چند صباحی برای خود حیاتی داشته باشند. اما انقلاب برای آنان باوری برای رسیدن به قله‌های کمال و از نظرشان انقلاب چیزی جز تمرد از وضع موجود نیست و راهی جز پیوستن به نظم جهانی وجود ندارد.

نامزد ریاست جمهوری با اشاره به دیگر تفکر موجود در انتخابات اظهار داشت: این تفکر یا جریان انقلابی اصل خود را از شهیدان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند؛ امامی که در تاریخ معاصر تحول جهانی با تکیه بر فرهنگ شیعه در دنیا ایجاد کرد. جریان انقلابی نسخه نجات‌بخشی با تکیه بر ملت، اعتقاد به خلاقیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و بدون وابستگی به خارج و در مقابل بیگانگان برای استیفای حقوق ملت ایران دارد و نمونه بارز این تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ سرداری که با وجود هزینه هشت هزار میلیارد دلاری آمریکا برای داعش به واسطه تکرار اراده ملت‌ها بر قدرت‌های بیگانه پیروز شد. حتی چشم ملت‌های منطقه نیز به انتظار ایران و پیروزی این جریان است تفکر امام راحلی که خود را خادم و رهبر عزیزی که خود را نوکر مردم معرفی و در تکیه به شما مردم و این نوکری افتخار کردند و می‌کنند. همه ما خاک پای ملت ایران هستیم. ایران تمامی ظرفیت‌های تحول را از درون با تکیه بر بزرگترین عنصر انسانی با ایمان و اعتقاد به اهداف عالی انقلاب و عامل به شعارهای انقلاب دارد. جریان اشرافی‌گری چند دهه است که امکانات کشور را به یغما برده و با در اختیار گرفتن شبکه‌های فساد بین خود تقسیم کرده و پس از سه تا چهار دهه مسوولیت، چندین هزار میلیارد در خارج از کشور اندوخته که چندین نسل او را می‌تواند پوشش دهد. دولت جریان انقلابی، مردم و سیلی‌خوردگان انقلاب را در صدر می‌نشاند. دولت انقلابی، دولت بازپس گیری امکانات به یغما رفته مردم، بازکردن فضای جهش تولید و امکان خلق ثروت در کنار توزیع عادلانه ثروت است.

دولت سایه یعنی سایه مردم بر سر دولت است

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان البرز، گفت: دولت سایه یعنی اینکه قبل از دولت بایستی مردم خود در شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان و مطالبه از دولت برای اینکه این ظرفیت ها به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد، پیشگام بشوند. اینکه در کنار برنامه یک باور و اراده برای جهش در چهار سال آینده، اگر ما صحبت از جهش می کنیم نیازمند مردان بی ادعایی است که بدون دیده شدن در کشور تلاش و مجاهدت می کنند اما بسیاری از آنها در رسانه ها دیده نمی شوند. دولت آینده نیازمند استفاده از ظرفیت چنین انسان هایی است که به دنبال کار نمایشی نبوده و هدف شان کار واقعی باشد و ثمره کار آنها را مردم چشیده و مورد تقدیر قرار بدهند. تصور ما بر این است که با تلاش و کمک مردم است که چنین امر بزرگی محقق خواهد شد. کار اصلی بر روی دوش مسوولان باید باشد هر میزان که مسوولان بیشتر شانه زیر بار مسوولیت بدهند فشار از روی دوش مردم بیشتر برداشته خواهد شد، اما لازمه این امر همراهی و کمک مردم است. کمک مردم تصحیح کارهای خطا در دستگاه های دولتی و توجه دادن دولت به ظرفیت های مورد غفلت واقع شده است در واقع کمک مردم این است که اگر کار ناقصی وجود دارد دولت را متوجه تا آن کار تکمیل شود. تصور ما بر این است که امروز یک فرصت خوب برای جهش کشور وجود دارد، اگر شما فرصت های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارید برای ارتقای آنها بایستی برنامه ریزی و یک برنامه جهش نوشته شود.ما فکر می کنیم که با جهش کشور می توان به امید خدا ملت را به سطحی رفاه، تعالی و حتی معنویت رساند که دیگر برخی از فشارها استخوان های مردم را خرد نکند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: تصور ما بر این است که امروز کشور می تواند چنین جهشی داشته باشد، جهش ایران نیازمند یک جهاد بزرگ و یک تلاش سترگ همگانی است، در واقع جهش ایران اگر بخواهد که محقق شود لازمه آن جهش تک تک روستاها و لازمه آن جهش شهرها و استان ها است. خوشنود هستم که این افتخار و توفیق را داشته ام که به مدت چهار سال در این استان زندگی کرده و از نزدیک با توانمندی و ظرفیت های مادی و معنوی البرز آشنا شده ام. استانی که نشان داد در عرصه دفاع مقدس فرزندان آن چه حماسه های بزرگی می توانند بیافرینند، استان شهید فهمیده نوجوان سیزده ساله ای که امام(ره) وی را رهبر کشور می خواند، استان شهیدان کلهر، شرع پسند، آجرلو و شهید سلطانی، استان شهدای مدافع حرم که در دهه ۹۰ نشان دادند کماکان آن روح حماسی در این استان در دفاع از انقلاب و حریم اهل بیت (ع) زنده است مانند شهید نریمانی و شهدای دیگر. مردم عزیز استان البرز ما امروز در آستانه یک انتخاب برای چهار سال آینده کشور قرار داریم که این چهار سال برای کشور می تواند به شکل روزمره و اینکه حداکثر یک یا ۲ و یا چندمشکل برطرف شود اداره بشود. نگاه جهش کشور، نگاه احصای ظرفیت ها و توانمندی هاو فرصت غنیمت شمردن هر توانایی که در کشور وجود دارد. استان شما امروز توانمندی های و فرصت های بسیار ارزشمند و بزرگی دارد که این فرصت ها نباید نادیده گرفته شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
1
9
سلامتی خبری نیست نون وماستی هست دوره هم دارند میخورند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
4
از نامزدها که خبری نیست ولی مردم رفتند گل بچینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
اون دوتای دیگه کجایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
2
عکس مهرعلیزاد و همتی نیست در تیتر خبری چی شده پاک کردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
2
اصولگرایان از احتمال برنده شدن همتی وحشت کرده اند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین