کد خبر: ۷۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

ماجرای فیلم نزاع بر سر آب چیست؟

مدتی است که خشکسالی بهانه ای برای انتشار فیلم هایی دروغین در حوزه آب شده، به تازگی فیلمی در فضای مجازی با محتوا نزاع بر سر آب منتشر شده که واکنش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا را به دنبال داشته است.
ماجرای فیلم نزاع بر سر آب چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم تقی زاده خامسی - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در این رابطه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: علیرغم اینکه فضای مجازی حسن های زیادی دارد اما محیطی برای نشر اکاذیب هم شده است که متاسفانه تکذیب آن ها مورد توجه دنبال کنندگان قرار نمی گیرد.

وی اظهار کرد: این روزها که خشکسالی گریبان کشور را گرفته است و مردم در حال انتخابی بزرگ برای مدیریت کشور هستند، افرادی عامدانه با پخش ویدئوهای ساختگی و یا متعلق به سال ها قبل و حتی بدون ربط به مشکلات کم آبی دامن می زنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نوشت: هرچند هیچ وقت برسر آب حتی در کشورهای پر آب بین مصرف کنندگانی که بالادست رودخانه هستند و آن هایی که پایین دست قرار دارند صلح برقرار نمی شود اما تنازعات هم پایانی ندارد.

به گفته خامسی آب ابرچالش دولت آینده است، کاندیداها که قول ایجاد شغل جدید به لشگر بیکاران میدهند، باید درنظر داشته باشند که برای ایجاد هر شغل جدید در بخش کشاورزی ۱۰ هزار مترمکعب و در بخش صنعت ۵۰۰ مترمکعب آب نیاز است، این در حالی است که بعد از انقلاب جمعیت ایران ۲.۵ برابر شده و منابع آب های تجدیدپذیر کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با روشی که اکنون از آب در کشور بهره برداری می شود رسیدن به این آرزو محال است و طرحی نو بایدش!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین