آفتابنیوز : آفتاب: مجيد انصاری، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم گراميداشت آيتالله توسلی كه روز گذشته در مسجد دانشگاه تهران و از سوی انجمن اسلامی دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، با بيان اينكه آيتالله توسلی از دوران نوجوانی در خدمت امام خمينی قرار گرفت، گفت: «او در حالی كه دفاع از امام و انديشه امام بر لب داشت، جان به جان آفرين تسليم كرد».
وی با اشاره به اينكه يكی از آسيبهايی كه اديان الهی و نظامهای سياسی برخاسته از اديان الهی را تهديد كرده و میكند مساله تحريف است، افزود: «تحريف يا به صورت لفظی صورت میگيرد، يعنی كلام حق را به كلام باطل تغيير میدهند يا به طور كلی كلامی را به ناحق جايگزين میكنند و يا بخشی از حق را با بخشی از باطل ممزوج میكنند و چيز جديدی را به خورد جامعه میدهند كه در راستای اهدافشان است و در كلام حق نيست و دقيقا ضد آن است».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اين كه تحريف در كتابهای قبل از قرآن اتفاق افتاده است، گفت: «در آيات قرآن نيز از آن تحريفها ياد میشود و تحريفكنندگان به عنوان فاسدان و فاسقان معرفی میشوند».
انصاری ادامه داد: «از آنجا كه حفظ ظاهر قرآن از سوی خداوند تضمين شده است، تحريفگران در طول تاريخ نتوانستند ظاهر قرآن را تغيير دهند و حتی آيهای را هم نتوانستند جابهجا كنند، اما تحريف ديگر، تحريف معنوی است كه خطرناكتر از تحريف ظاهری است و آن تفسير به رای معنی شده است».
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: «اين به آن معنی است كه كسانی كه در مقابل صراحت قرآن نتوانستند مقاومت كنند اما اهداف پليدی برای تسلط بر جامعه اسلامی در سر داشتند دست به تحريف معنوی میزدند كه اين يك براندازی نرم در حوزه دين و اعتقاد و انديشه است».
وی با اشاره به اين كه بدنه جامعه به موقع متوجه تحريف نمیشوند، گفت: «يكدفعه چشمها باز میشود و ديده میشود كه محتوايی از اسلام و قرآن در جامعه نمانده و فقط ظاهر مانده است».
انصاری يادآور شد: «تحريفگران برای اين كه مجرای رهبری جامعه را از مسير الهی خود تعريف كنند ناگزير بودند، آيات مربوط به امامت و حكومت را تحريف كنند و آخوندهای درباری و ديگران كه سارقان افكار هستند و كسانی هستند كه اهل جهنم از بوی گند آنها به خدا شكايت میكنند، كسانی بودند كه با جعل حديث برای توجيه حكومت ستم به ميدان آمدند».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اين كه هزاران روايت در شان بنی اميه جعل شده است، گفت: «اين تحريفها آن گونه فراگير شد كه جامعه اسلامی برای ساليان متمادی علی و آل علی را غير مسلم میدانستند».
عضو شورای مركزی مجمع روحانيون مبارز تاكيد كرد: «در حوزه انديشه سياسی و ساختار نظام سياسی دو بار تحريف صورت گرفته كه هر دو ويرانگرند».
وی توضيح داد: «يك بار تحريفگرانی كه هنوز در صدر اسلام بودند و همچنان حكومت پيامبر و علی(ع) در منظر آنها بود با تحريف معنوی كلام خدا و كلام حديث به تحريف ساختار حكومت پرداختند».
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه هر نهادی كه جلوی فرمانروايی مردم و جلوی نهی كردن مردم از فساد و استبدادها را بگيرد آن كانون، كانون ضد اسلامی است، گفت: «چنين نهادی جلوی مهمترين حكم خدا كه امر به معروف و نهی از منكر است را گرفته است».
انصاری يادآور شد: «حكومت اموی به گونهای عنوان كرده بود كه هر خليفه الهی بر سر كار باشد هر كاری میتواند بكند بهطوری كه میتواند، جام شراب بريزد و بنوشد و وقتی كسی اعتراض میكند قبل از اين كه خليفه پاسخ دهد آخوندهای درباری پيشدستی كنند و بگويند، آنچه خليفه حكم كرده است حلال است. اينها حقايق انكارناپذير تاريخ اسلام است».
وی به ترويج مكتب جبری اشاره كرد و گفت: «اين يعنی خدا اينگونه خواسته است و شما هم بايد بپذيريد و فضولی موقوف».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اين كه 50 سال پس از فوت پيغمبر سر نوه وی و اهل بيت او را بريدند و به عنوان تحفه به دربار خليفه پيغمبر فرستادند، گفت: «تمام كسانی كه تيغ بر روی نوه پيامبر كشيدند مسلمان و گوينده «لاالهالاالله» بودند و پشت سر عمر سعد نماز میخواندند و اين يك آسيب بزرگ است».
انصاری با بيان اين مطلب كه ابعاد اجتماعی اسلام مهجور ماند، گفت: «هيچكس نپرسيد كه مگر میشود، خدای رحيم صرفا برای بعدی از ابعاد زندگی او كه عبادت است احكام آورده و بقيه را به خود او واگذار كرده است و مگر احكام اسلام بدون يك نظام سياسی قابليت اجرا دارد»؟
وی خاطرنشان كرد: «قبل از سال 1342 تحريف به جايی رسيد كه در حوزهها اين انديشه ترويج شد كه هر چه جهان پر از ظلم و فساد شود چه بهتر؛ زيرا مقدمات ظهور امام زمان فراهم میشود».
به گفته انصاری اين تحريفگران و دزدان که در پشت صحنه به ساواك گرويده بودند، همان انجمن حجتيه بودند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه از اين رو سلسله پليد پهلوی و استعمار خارجی به ملت حاكم شد، گفت: «امام(ره) برای تحريفزدايی به ميدان آمد و فرمود، ديانت ما عين سياست ما است».
انصاری تاكيد كرد: «امام از روی تفنن و به قول برخی نظريهپردازان متحجر كه امروز چهره عوض كرده و با زبانی ديگر به ميدان آمدهاند، از سر اضطرار جمهوری را نپذيرفت بلكه بر اساس مبانی امام خمينی، جمهوريت و اسلاميت رابطه مستقيم دارند و جمهوريت قابل حذف از اسلاميت نيست».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه ساختار بايد تكيه بر آحاد ملت، اراده و انتخاب ملت داشته باشد، گفت: «در غير اين صورت اگر تكيه بر اراده مردم نباشد بايد تكيه بر سرنيزه شود كه در اين شرايط استبداد حاكم میشود؛ يا بايد تكيه بر قدرتهای خارجی باشد كه در اين صورت نيز استعمار است».
وی تاكيد كرد: «كسانی كه برای جمهوريت نظام فرياد میزنند در حقيقت برای اسلاميت فرياد میزنند و بديهی است كه جمهوريت تنها، موردنظر ما نيست».
انصاری با بيان اينكه مهمترين الزام جمهوريت انتخاب آزاد است، گفت: «الزام جمهوريت حضور گسترده همه اقشار جامعه برای تعيين سرنوشت سياسیشان است و هر تفسيری كه قلمرو جمهوريت را به گونهای تنگ كند، در واقع يك تحريف معنوی در اصول انديشه امام و قانون اساسی رخ داده است».
وی يادآور شد: «دولت و شورای نگهبان و ديگر نهادها بايد پاسداران حريم جمهوری اسلامی باشند و جمهوری نبايد از مفهوم متداول و جهانی خود تهی شود».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز به آنچه كه حضور خرافهگرايی و اهاله دادن مردم به پشت صحنههايی كه كسی آنها را نمیبيند و عملكرد خود را به پای امام زمان گذاشتن میناميد، اشاره كرد و اين موضوعات را مبارزه با امام زمان دانست.
انصاری ابراز عقيده كرد: «در عملكرد ما، سياستهای اقتصادی و فرهنگی ما اشكال وجود دارد؛ من نمیخواهم زحمات را ناديده بگيرم اما با توجه به سند چشمانداز كه رهبر انقلاب آن را ابلاغ كرده و قرار است كه ايران در سال 1404 قدرت اول منطقه شود، نمیتوان پذيرفت كه در سال سوم مهمترين شاخصهای ارزيابی به گونهای باشد كه انحرافاتی صورت گرفته باشد و از سويی گفته شود كه به فضل پروردگار و امام زمان پيش میرويم».
وی با تاكيد بر اين كه امام زمان با پرچم خرد و آگاهی و علم حركت ميكند، افزود: «دولت امام زمان دولت ذكر، ورد و با معجزه كار را پيش بردن نيست و دولت امام زمان نمیتواند بدون توجه به نخبگان و انديشمندان و مومنان راستين جهان را اداره كند و آنچه كه شاهديم تهديدهايی است كه صورت میگيرد».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارزگفت: «وقتی عملكردشان را از ديد امام زمان ببينند با آن ديدگاه هر حركتی و هر انتقادی را عدم التزام به قرآن و اسلام و امام زمان و ولايت فقيه میدانند».
وی با اشاره به اين كه اكثريت قاطع مردم نظام ولايت فقيه را پذيرفتهاند، ابراز داشت: «اما چه سوءاستفادهها از اين عناوين میشود و ارائه تصويری از ولايت فقيه كه فرا قانون و فرای همه ساختارها است، با قانون اساسی و امام خمينی مغايرت دارد».
انصاری با اشاره به اين مطلب كه مهمترين شرط ولايت فقيه تدبير است، خاطرنشان كرد: «قانون اساسی قلمرو و اختيارات را مشخص كرده است و اين چه دلسوزی است كه برخی برای ولايت فقيه میكنند و میگويند ولايت فقيه يعنی چيزی خارج از قانون»؟
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: «امروز برخی برای گفتن همين مسائل برچسب عدم التزام به ولايت فقيه به پيشانیشان ميخورد. اگر تدبير و سياست و نظارت از سوی مجلس شورای اسلامی كار را به سمتی ببرد كه پايگاه ايران از جايگاه سه ساله گذشته نزول داده باشد و در عين حال گفته میشود كه در مسير امام زمان راه میرويم، آيا ما حق نداريم از كسانی كه به نام دين و امام زمان حركت میكنند انتقاد كنيم»؟
وی افزود: «نمیخواهم دل مردم را خالی كنم؛ ما امكانات بالقوه و بالفعل فراوانی در كشور داريم اما برای ما قابل قبول نيست كه در مديريت به سال 57 كه فاقد هرگونه تجربه و مدير مجرب و برجسته بوديم برگرديم و به تمام دارايیهای نرمافزاری لگد بزنيم و به دانشگاه با سوءظن نگاه كنيم».
انصاری ادامه داد: «جامعه اسلامی بايد مهربانترين نگاه را به مراكز علمی داشته باشد و نبض سياسی بايد در دانشگاه بتپد و هر گاه نتپيد اين پيكره بيمار است».
وی به پيشرفتهای اقتصادی كشورهای همسايه اشاره كرد و گفت: «آيا رشد هشت درصدی برنامه تحقق پيدا كرده است؟ آيا بحث سرمايهگذاری و اشتغال مسير درستی را پيش گرفته است؟ و مگر قرار نبود كه تورم 12 درصدی دولت آقای خاتمی به يك رقمی برسد»؟
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد: «امروز كه آمار رسمی از نزديك شدن رقم تورم به 20 درصد خبر میدهد و عدول از سياستهای رهبری صورت میگيرد، اگر كسی بگويد كه چرا عدول ميكنيد تعهد به اسلام ندارد؟ و اگر كسی گفت عدالت يعنی اداره عادلانه كشور و هر چيزی را با دانش و خرد در جای خود قرار دادن، انحراف كرده است»؟
انصاری معتقد است: «با 170 ميليارد دلار درآمد نفتی در اين 5/2 سال گذشته امروز مساله بيكاری، تعطيلی واحدهای توليدی و به اوج فلك رسيدن قيمت مسكن، چيست»؟
وی اظهار كرد: «هر طور محاسبه میكنيم میبينيم، اين مسير، مسير چشمانداز نيست و ما را قدرت منطقه نخواهد كرد و در افق بيست ساله آينده حتما جايگاه امروزیمان را نيز از دست میدهيم و به اين موضوع شك نكنيد چراكه آمار اين را میگويد».
وی همچنين اين پرسش را مطرح كرد كه اگر گفتيم مجلس در جايگاه نمايندگی ملت، نجابت بيش از حد از خود نشان ندهند مخالف اسلام هستيم؟ و افزود: «ما با مجلس متشنج مخالفيم اما از تريبون مجلس مبارزه با انحرافات و بداخلاقيها بايد شنيده شود. امام خمينی شيفته مدرس بود و میگفت، امثال مدرس را برای نمايندگی مجلس انتخاب كنيد».
انصاری تصريح كرد: «نماينده مجلس هر روز كه به مجلس میرود بايد احساس كند كه وكيل مردم است و بايد در دفاع از حقوق مردم كار كند».
وی معتقد است: «نبايد به جايی رسيد كه برگه ردصلاحيت به برخی نمايندهها بدهند كه در آن نوشته شده باشد "امضای استيضاح وزير" يا "انتقاد به دولت". اين حق نماينده است و اين وظيفه نماينده است و اين سخن امام است».
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اين كه آنچه گفتم برداشت من از انديشه امام خمينی و مقام معظم رهبری و آيتالله توسلی است، گفت: «اگر شرايطی پيش آيد كه مردان دوران سخت در اطراف نظام نباشند معلوم نيست كه چه وضعيتی پيدا خواهيم كرد».
انصاری در پايان خاطرنشان كرد: «آيتالله توسلی در حال دفاع از انقلاب و امام قلبشان از تپش افتاد».