کد خبر: ۷۱۴۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

اشرف غنی در ۴۲ ساعت آینده به امریکا می‌رود

مشاور ارشد روابط عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری می‌گوید که رئیس جمهور غنی در ۴۲ ساعت آینده در صدر یک هیات دولتی به واشنگتن می‌رود.
اشرف غنی در ۴۲ ساعت آینده به امریکا می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری جمهور؛ وحید عمر، مشاور ارشد روابط عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری امروز سه شنبه (اول سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت رییس جمهور غنی فردا پس فردا یا در ۴۲ ساعت آینده به امریکا سفر می‌کند.

آقای عمر افزود که رییس جمهور غنی را در این سفر، داکتر عبدالله، امرالله صالح، شهرزاد اکبر رییس کمیسیون حقوق بشر، برخی مقام‌های دیگر و برخی اعضای تیم مذاکراتی دولت همراهی خواهد کرد.

به گفته او، رییس جمهور غنی در این سفر خود با جوبایدن رییس جمهور امریکا و برخی مقام‌های دیگر آن کشور دیدار خواهد کرد.

او این سفر رییس جمهور را مهم خواند و گفت که آقای غنی در مورد مرحله جدید روابط افغانستان و جهان و نیز چگونگی تمویل و تجهیز نیرو‌های امنیتی در سال‌های آینده گفتگو خواهد کرد.

وحید عمر همچنین به نشست دیروز رییس جمهور غنی با سیاسیون کشور اشاره کرد و گفت که حکومت در تلاش ایجاد اجماع کامل سیاسی در کشور است.

آقای عمر افزود که تمام رهبری سیاسی داخل و بیرون حکومت در پهلوی نیرو‌های امنیتی و دفاعی خود ایساد اند و بقای نظام برای همه یک امر حتمی است و بالای آن اجماع کامل وجود دارد.

به گفته او، رهبری سیاسی کشور همه در یک صف ایستاد شده و به مبارزه واحد در برابر دشمن باورمند است.

درخواست ملاقات با جوبایدن رییس جمهور امریکا از سوی رییس جمهور غنی مطرح شده بود؛ اما اخیراً وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که آقای غنی و داکتر عبدالله به روز جمعه آینده به واشگتن خواهند آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین