کد خبر: ۷۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

سفیر ژاپن در استرالیا: توکیو هر روز با چین دست و پنجه‌ نرم می‌کند

سفیر ژاپن در استرالیا امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، روابط توکیو با چین بهتر از روابط مخدوش چین-استرالیا نیست.
سفیر ژاپن در استرالیا: توکیو هر روز با چین دست و پنجه‌ نرم می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز، روابط ژاپن با چین معمولا به عنوان نمونه‌ای برای استرالیا در مورد چگونگی برقراری روابط سازنده با پکن با وجود اختلافات ملی مطرح شده است.

اما شینگو یاماگامی، سفیر ژاپن در استرالیا گفت: از زمان تصدی در این پست در دسامبر سال گذشته میلادی، با سوءبرداشت متداولی در استرالیا درباره وضعیت روابط ژاپن با چین مواجه شده‌ام.

وی به انجمن "National Press Club of Australia" گفت: آیا ژاپن در برخورد با چین بهتر از استرالیا عمل می‌کند؟

یاماگامی افزود: جواب ساده من این است که به هیچ وجه. من اصلا این بحث را قبول ندارم. چرا؟ چون ژاپن هر روز مشغول کلنجار رفتن و دست و پنجه نرم کردن با چین است.

وی تصریح کرد: ژاپن و استرالیا و دیگر کشورها باید برای رسیدگی به چالش‌های به وجود آمده از ظهور چین، با یکدیگر همکاری کنند. اصلا نگران نباشید. شما کارتان را به خوبی انجام می‌دهید. همه ما در یک کشتی هستیم و باید با یکدیگر همکاری کنیم.

از اوایل سال گذشته میلادی که دولت استرالیا خواستار تحقیقات مستقل درباره ریشه پاندمی کرونا شد، چین به شدت با کانبرا دشمن شده است.

از آنجایی که استرالیا سرمایه‌گذاری و فناوری‌های چین در زیرساخت‌های کلیدی‌ را مسدود کرده، روابط میان این دو کشور در سال‌های اخیر خدشه‌دار شده است و چین با اعمال تعرفه‌ها و دیگر برنامه‌ها برای کاهش واردات از استرالیا واکنش نشان داده است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ژاپن اخیرا اعلام کرده‌اند که در کنار استرالیا در مقابل کمپین فشار اقتصادی چین از طریق تحریم‌های تجاری غیررسمی خواهند ایستاد.

یاماگامی گفت: یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن تاکید دارد که هرگز نباید از تجارت به عنوان وسیله‌ای برای اعمال فشار سیاسی استفاده کرد.

وی افزود: من روشی را که استرالیا در مواجه با این فشارهای عظیم در پیش گرفته و به شیوه‌ای استوار، اصولی و انعطاف‌پذیر با آن مقابله می‌کند، تحسین می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین