کد خبر: ۷۲۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جولان کرونا در فارس/هر ساعت یک قربانی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: متاسفانه به دلیل تداوم بی‌مبالاتی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها، کروناویروس در فارس جولان می‌دهد و آمار ابتلا و مرگ را در گروه سنی زیر ۶۰ سال افزایش داده است.
جولان کرونا در فارس/هر ساعت یک قربانی
آفتاب‌‌نیوز :

سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۱۲ مرداد در جلسه اعلام آخرین آمارهای مربوط به وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: تعداد بیمارانی که روزانه در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند، از ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۲ بیمار در فارس پذیرش شده‌اند، گفت: متاسفانه تعداد بیماران بستری در فارس به ۳۶۳۷ نفر افزایش یافته است.

حسینی شرایط ۳۲۶ بیمار بستری در فارس را وخیم گزارش و خاطرنشان کرد: طی مدت بیش از ۱۸ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۳۴۶ هزار و ۷۸۹ بیمار مثبت شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جان باختن، ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: مجموع بیماران جان باخته از کرونا در فارس به ۵۲۵۹ نفر رسیده است. البته ۳۰۵ هزار و ۶۶ بیمار هم تاکنون بهبود پیدا کرده‌اند.

او با ابراز تاسف از اینکه موج پنجم بیماری کووید۱۹کشور را به شدت درگیر کرده است، عنوان کرد: متاسفانه آمار ابتلا و جان باختن گروه سنی زیر ۶۰ سال، بسیار بالا بوده و این رقم قابل توجهی است؛ اما تنها راهکار فوری برای شکستن این موج و جلوگیری از این حجم ابتلا، رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم استان است.

حسینی یادآور شد: تا زمانی که حمایت‌های مردمی و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان انجام نشود، تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و نظام سلامت بی تاثیر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین